Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز نه تنها با تولید قدرت ،بلکه تولد قدرت در عرصه دفاعی ایران اسلامی مواجهیم ، گفت: ما صاحب اراده ایم و در مقابل هیچ دشمنی کرنش نمی‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه امروز ساحل خلیج فارس شاهد جشن میلاد یک قدرت جدید است، گفت: اراده استفاده از قدرت برای در هم شکستن دشمن، حکمت به کارگیری قدرت و خود قدرت به عنوان نمادی برجسته از ظهور قدرت از ارکان مهم قدرت به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از کشور‌ها که صاحب قدرت بزرگ هستند حکمت به کارگیری ضعیف است، منطق و تدبیر برای به کارگیری قدرت ناتوان است؛ قدرت به ضد خود تبدیل می‌شود و نه تنها عامل سعادت نمی‌شود بلکه هزینه‌ها را بالا می‌برد؛ دقیقا شبیه آنچه ما در مورد آمریکا می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه آمریکا را کشوری با سازه‌های گسترده از قدرت مادی، اما فاقد حکمتی درست برای به کار گیری توصیف و تصریح کرد: همگان شاهدند که امروز امریکا هر چه قدرت را به کار می‌گیرد نتیجه اندک و شکست‌های بیشتری را متحمل می‌شود. اما به فضل الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترکیب موزون و دل انگیز و زیبای اراده و حکمت درهم آمیخته و بار‌ها در مقاطع مختلفی از تاریخ این اراده ظهور پیدا کرده است

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ما صاحب اراده ایم و در مقابل هیچ دشمنی کرنش نمی‌کنیم، گفت: پیشروی در عین دفاعی بودن ذات کار ما است؛ دفاع منطق ما در جنگ است، اما به معنای انفعال در برابر دشمن نیست؛ دفاع ما راهبردی و تاکتیک ما تهاجمی است و این را در میدان نشان دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عرصه مواجهه ما با دشمنان عرصه اراده رهبری حکیم، خردمند و فرزانه ما در استحکام قدرت درونی ملت برای تعقیب دشمنان است و این اراده با حکمت همراه است و قدرت با ضابطه‌ای حساب شده، هدف‌های دقیق و آرمان‌های معین به کار گرفته می‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز نه تنها با تولید قدرت، بلکه تولد قدرت در قدرت دفاعی ایران اسلامی مواجهیم، گفت:ما روز به روز نو می‌شویم و با آرایه‌های متنوعی از قدرت مواجه هستیم؛ تولد قدرت به معنای میلاد نسل‌های جدید از قدرت در عرصه دفاع است و آنچه امروز شاهد آن هستیم ترکیبی از تولید و تولد قدرت است.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم قلمرو قدرت دفاعی خود را تا دوردست امتداد دهیم، اظهار کرد: نیروی دریایی ما امروز مأموریت دارد تا دامنه قدرت تأثیر دفاع دریایی انقلاب و نظام را تا جایی که به دفاع اطمینان‌بخش از استقلال و تمامیت ارضی و حفظ منافع دریایی و تعقیب و انهدام دشمن در دوست دور دست برسیم، امتداد دهد.

فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: در شرایط سختی که جهان درگیر پدیده کرونا است و قدرت‌ها برابر این پدیده از خود نمایش آبرومندانه نشان نداده‌اند؛ ملت ایران هم قدرت می‌سازد، هم بیماری را مهار می‌کند و هم در کمال ثبات سیاسی و امنیت مثال زدنی و آرامش ذهنی مجلس یازدهم ایجاد می‌شود؛ در عین حال شاهد شکوه جدید در تولید و تولد قدرت دفاعی هستیم که نشان‌دهنده عظمت انقلاب اسلامی و نظام و نیروی قدرتمند دفاعی است و تمامی این دستاورد‌های ارزشمند در فضای تحریم و با تکیه به توان متخصصان داخلی به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیاسی فرمانده کل سپاه تولد قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی

سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به علمیات«وعده صادق» اظهار کرد:‌ حمله اخیر به رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل به‌عنوان روزی که در آن رژیم صهیونیستی بخش مهمی از قدرت بازدارندگی خود را از دست داد در تاریخ ثبت می‌شود نه به دلیل حجم تلفات در آنها؛ بلکه به دلیل متزلزل شدن اعتمادبه‌نفس صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: برهم خوردن مصونیت پروژه سیاسی رژیم صهیونیستی، احساس نگرانی صهیونیست‌ها از چشم‌انداز‌های گوناگون ساخته شده برایشان، تضعیف اراده و اعتماد آنها به آینده این رژیم در سرزمین فلسطین و تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی به رژیم صهیونیستی از اهداف عملیات وعده صادق بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان عنوان کرد: حفظ امنیت و مواجهه درست با چالش‌های امنیت در محیطی که پیرامون کشور از تلاطم و ناامنی قرار دارد، کار دشواری بوده؛ اما با این اوصاف سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف در رفع این تهدیدات نقش بسزایی داشته است.

بهاروند با اشاره به نقش سپاه پاسداران در امنیت منطقه بیان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری ازجمله داعش در مقطعی تا نزدیکی مرز‌های ایران آمده بودند؛ اما حضور سپاه پاسداران و با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی و با راهنمایی‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب با هدف کمک‌های مستشاری به دولت‌های عراق و سوریه و نیز توقف حملات آشوبگران و عقب‌نشینی آنان از مواضع قبلی به امنیت مرز‌های ایران در مناطق غرب کشور به میزان قابل توجهی افزودند.

وی با بیان ارزش‌های دینی و انقلابی مانند ایثار، فداکاری، حضور جهادی دائمی و شبانه‌روزی در نیرو‌های سپاه گفت: نیرو‌های انقلابی و عاشق امام راحل و مقام معظم رهبری در نهاد مقدس سپاه پاسداران مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و... سبب می‌شود تا قشر جوان از آنها الگو بگیرند و اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان، سپاه پاسداران را مجموعه رسالت‌محور و آرمان‌طلب دانست و مطرح کرد: سپاه در میدان حاضر است و در عمل پایبیند به ارزش‌هاست، چنین مجموعه‌ای نه فقط سازمانی جذّاب بوده؛ بلکه نیروهایش هم جذّاب خواهند بود، افرادش هم برای هر دل سالمی جذّاب است. سردار بلند مرتبه‌ آن مانند شهید سلیمانی، جوان فداکار آن مانند شهید حججی، پاسدار بی‌پیرایه و دلاور مانند ابراهیم هادی؛ سردار زاهدی  و صالحی روزبهانی اینها همه جذّابند؛ هر کدام از اینها الگوی تمام‌نشدنی هستند.

بهاروند تشریح کرد: نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در هر زمان و مکان و به‌ویژه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط سخت، سبب قوت قلب ملت و حل سریع موضوعات می‌شود در حوادث طبیعی و بلایا مانند زلزله، سیل، کرونا و همانند اینها کمک‌های اساسی داشته و ازجمله وظایف سپاه پاسداران و بسیج حضور در حوادث غیرمترقبه بوده به‌طوری از زلزله خرداد ۱۳۶۹ تا سیل سال ۱۳۹۸ در استان‌های شمالی، لرستان و خوزستان نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به مسئله سازندگی‌های سپاه در حوزه‌های گوناگون اضافه کرد: این فصل درخشان بحث بسیار مهمی بوده و نمی‌شود به آسانی از آن گذشت در امور زیربنایی، سپاه حرف نخست را می‌زند و کمتر دستگاهی داریم که در مسائل زیربنایی کشور، راه‌ها، بزرگراه‌ها (به‌عنوان نمونه خرم‌آباد، اراک)، سدها، پالایشگاه‌ها و همانند اینها توانسته باشد به قدر سپاه، این مقدار کار را با هزینه‌های کمتر از معمول و با سرعت بیشتر از معمول انجام دهد؛ بنابراین این یک فصل افتخارآفرین بسیار مهمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان توضیح داد: در این مجموعه فاخر که از یادگاران امام راحل به شمار می‌آید، علم و عمل در هم تنیده بوده؛ قدرت سخت و قدرت نرم در هم تنیده است. قدرت سخت موشک و پهپاد و همانند اینهاست که اثرات آن در مقابله با دشمن از سوریه تا فلسطین و... مشخص است. بر اساس آمار‌های رسمی بین‌المللی، ایران در سال ۱۹۹۶ در رتبه ۴۵ کشور‌های دارای برترین فناوری‌های فضایی قرار داشت؛ اما اکنون ایران اسلامی دهمین کشور دارای فناوری‌های نوین فضایی بوده و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد
  • رهبر انقلاب: در حوادث اخیر قدرت اراده ملت ایران ظهور کرد