Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:36:36 GMT

اجرای طرح هادی در زنجان بالاتر از میانگین کشوری

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۳۳۶

اجرای طرح هادی در زنجان بالاتر از میانگین کشوری

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان، بالاتر از نرم کشوری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای دیروز (۷ خرداد) در دیدار با فرماندار زنجان با بیان اینکه از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۴۰۰ روستا اجرا شده است، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد و می‌توان گفت که از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهم‌ترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونت‌گاه‌های روستایی نیز به‌شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

خواجه‌ای به وضعیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می‌شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان زنجان جزو مناطق حادثه‌خیز به‌شمار می‌آید، باید اقدامات اساسی در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی قبل از بروز بحران و حوادث صورت پذیرد و آمادگی لازم در این راستا وجود داشته باشد.

این مسئول در ادامه خواستار گسترش تعامل بین دو مجموعه برای حل مشکلات موجود به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار شد.

فرماندار زنجان نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی در سطح روستاها، فعالیت‌های بنیاد مسکن استان را در خصوص حل مشکلات روستاها بسیار ارزشمند دانست و گفت: نقش بنیاد مسکن استان در توسعه و آبادانی روستاها و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان کاملا مشهود است.

رضا عسگری ادامه داد: نگاه متعهدانه، بسیجی و انقلابی که در مجموعه بنیاد مسکن شکل گرفته، موجب شده این نهاد همواره در زمینه محرومیت‌زدایی در سطح روستاها و بازسازی مناطق محروم نقش مهمی ایفا کرده و همواره حضور مستمری در این عرصه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص روستاهایی که در معرض سیلاب واقع شده‌اند، صورت گیرد، گفت: یکی از اقدامات مناسب بنیاد مسکن، بحث آماده‌سازی محل جابه‌جایی روستای مرصع بود.

فرماندار شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: با همکاری فرمانداری و این نهاد انقلابی، همه تلاش خود را مبنی بر حل مشکلات روستاها به‌ویژه در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و جابه‌جایی روستاهای در معرض آسیب خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان طرح هادي مقاوم سازي خانه هاي روستايي اجرای طرح هادی استان زنجان مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند. از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکرد‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، تائیدات و مجوز‌های لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت/خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت/ خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • کردستان جایگاه سوم کشوری در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را دارد
  • دایر شدن پایگاه‌های حامی‌یابی به مناسبت شب‌های قدر در زنجان
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان