Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل حیدری گفت: ۸۰۰ هزار تن کالا از مرزهای استان طی ۲ ماه گذشته صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل حیدری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: علی رغم اینکه اکثر مرزهای ما بسته بود، اما در ۲ ماه گذشته ۸۰۰ هزار تن کالا از مرزهای استان صادرات داشتیم.

وی گفت: ۲۴ درصد در ۲ ماه گذشته کاهش ارزشی داشتیم و این در حالی است که مرز سومار و خسروی بسته بود و شیخ صله و شوشمی هم در ۲ ماه گذشته، فقط ۱۸ روز باز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: امید است در ماه‌های آینده با توجه به از بین رفتن بیماری کرونا و باز شدن مرزها، با توسعه تجارت مقداری از خسارت‌ها جبران شود.

حیدری بیان داشت: شیوع بیماری کرونا سبب شد بسیاری از مرزهای ایران بسته شود و در کرمانشاه نیز محدودیت‌هایی در صادرات به عراق رخ داد که امیدواریم فعالیت‌های تجاری به زودی از سر گرفته شود.

وی هدف از صادرات را ارزآوری و اشتغال دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود را برطرف کنیم و همچنین بتوانیم میزان واردات را نیز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: ۲ ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه