Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان در مطالعه‌ای دیگر بر از دست دادن حس بویایی به عنوان نشانه اولیه بیماری کووید-۱۹ تاکید کردند. با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این متخصصان در مطالعه دیگری بر شواهد موجود مبنی بر اینکه از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌تواند نشانه اولیه بیماری کووید-۱۹ باشد تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشتند: درحالیکه شواهدی مبنی بر ارتباط ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و از بین رفتن حس چشایی و بویایی وجود داشته این بررسی جدید اولین تحقیقی است که ارتباط جدی میان این دو را مورد تایید قرار داده است.

تب، احساس خستگی، سرفه و مشکلات تنفسی از دیگر علائم شناخته شده این بیماری به حساب می آید.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: بر اساس مطالعه انجام شده در صورتیکه فرد احساس بویایی و چشایی خود را از دست بدهد ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارد به کروناویروس آلوده شده باشد.

شایع ترین نشانه بیماری کووید-۱۹ همچنان تب است اما احساس خستگی و از دست دادن حس بویایی و چشایی از دیگر علائم اولیه ابتلا به این بیماری به حساب می آیند.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته متخصصان بیماری کووید-۱۹ از ویروسی بسیار مسری نشات می گیرد و نتایج این مطالعه تاکید کننده ضرورت توجه به نشانه از دست دادن حس بویایی و چشایی به عنوان علائم اولیه این بیماری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ اختلال بویایی دست دادن حس بویایی بیماری کووید ۱۹ بویایی و چشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی هستند که می‌توانند در کیسه صفرا ایجاد شوند. کیسه صفرا، صفرا را در خود ذخیره می‌کند. اندازه سنگ‌های صفراوی متغیر است و افرادی که علائم سنگ کیسه صفرا را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند. سنگ‌های صفراوی که هیچ علامت و نشانه‌ای ایجاد نمی‌کنند معمولاً نیازی به درمان ندارند.

علت سنگ کیسه صفرا

اگر صفرا حاوی مقادیر بیش از‌حد کلسترول، بیلی‌روبین یا نمک‌های صفراوی باشد، ممکن است سنگ کیسه صفرا ایجاد شود. با این‌حال این که چرا این تغییرات در صفرا رخ می‌دهد به طور کامل شناخته شده نیست. همچنین کیسه صفرایی که به طور کامل تخلیه نشود، مستعد ایجاد سنگ است. برخی از افراد به دلیل داشتن عوامل خطر سنگ کیسه صفرا، از جمله چاقی و داشتن رژیم غذایی خاص، به احتمال بیشتری دچار سنگ کیسه صفرا خواهند شد. 

علائم سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا ممکن است هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نکند. اگر سنگ در مجاری قرار گرفته و باعث انسداد شود، علائم سنگ کیسه صفرا در زنان و مردان و نشانه‌های خاص آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 شکم درد تیزی که به سرعت در قسمت سمت راست بالای شکم بیمار ایجاد و تشدید می‌شود

 درد تیز و پیش‌رونده در مرکز شکم، درست زیر استخوان جناغ

 احساس درد در ناحیه بین دو کتف

 درد در شانه راست

 حالت تهوع یا استفراغ

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین