Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: مجموع اراضی کشاورزی استان ۴۸۹ هزار هکتار است که از این رقم ۲۳۰ هزار هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد.

مجید اسماعیلی افزود: براساس الگوی تعیین شده در سال جاری ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به کشت گندم و ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است که در محصول نخست شاهد توسعه بیش از ۷ هزار هکتاری و در محصول دوم نیز شاهد توسعه هزار و ۵۰۰ هکتاری نسبت به سال ۹۸ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: با توسعه کشت دیم و استفاده از ارقام کم‌آب بر در پی ارتقای بهره‌وری فعالیت‌های کشاورزی در استان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف منابع سفره‌های آبی زیرزمینی هستیم.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی تلاش می‌شود تا با اجرای برنامه‌های آموزشی کشاورزان را به کشت پاییزه و انتظاری که عملکرد بهتری داشته و آب کمتری نیز نسبت به کشت بهاره مصرف می‌کند، ترغیب کنیم.

بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی استان قزوین از سال ۹۸ تهیه شده و از امسال به طور رسمی در دست اجراست.

کد خبر 515707 برچسب‌ها آب استان قزوین کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب استان قزوین کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز

احمد زراعتی گفت: کار برداشت محصول اراضی دیم از اسفند ماه ۱۴۰۲ با برداشت نخود آغاز و در نیمه دوم فروردین ماه با برداشت جو و عدس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برداشت گندم در اراضی دیم شهرستان سرباز از اردیبهشت ماه در ۲ بخش نسکند و کیشکور آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرباز گفت: در سال زراعی جاری ۳۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است