Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:01:12 GMT

کارگزار پرسپولیس با نه لابی من و پسر وزیر نیامد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۶۲۸

کارگزار پرسپولیس با نه لابی من و پسر وزیر نیامد

برخی می‌گویند معاون اقتصادی باشگاه در عقد قرارداد با شرکت آتیه نقش داشته و همچنین به حسین هدایتی نیز منتسب شده است.

به گزارش مشرق، به‌نظر می‌آید قطار باشگاه پرسپولیس با مدیریت جدید و البته تزریق منابع مالی رفته‌رفته روی ریل افتاده و آنها امروز جدا از مشکلات دم‌دستی مالی که تمام فعالیت‌های باشگاه را به حالت تعلیق درآورده بود، برنامه‌ریزی‌های مفصلی را برای رساندن پرسپولیس به شرایط ایده‌آل آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اینکه امروز سرخ‌ها در یک آرامش نسبی کار خود را دنبال می‌کنند یک دلیل بسیار مهم دارد و آن هم قرارداد جدیدی است که با کارگزار بسته شده است. اما سوال اینجاست که آیا این انتخاب، بهترین انتخاب هیات‌مدیره سرخ بوده یا اینکه گزینه‌های بهتری هم وجود داشت که بتواند وضع سرخ‌ها را از این هم بهتر کند، چراکه ابهاماتی وجود دارد که بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبالی به آن اشاره دارند. برخی می‌گویند معاون اقتصادی باشگاه در عقد قرارداد با شرکت آتیه نقش داشته و همچنین به حسین هدایتی نیز منتسب شده، با این حال وی ضمن دفاع از قرارداد با کارگزار تاکید کرده که حضورش در پرسپولیس ارتباطی به عابربانک بازداشت شده ندارد. گفت‌وگو با رضا یلوه را در ادامه می‌خوانید.

شما زمان انصاری‌فرد به باشگاه آمدید ولی ظاهرا فعالیت‌های اقتصادی باشگاه آن زمان در حد شعار باقی ماند و به آن عمل نشد!

زمانی‌که انصاری‌فرد در فوتسال حضور داشتند ما با یکدیگر صحبت‌هایی داشتیم و همیشه درخصوص اقتصاد ورزشی با یکدیگر حرف می‌زدیم و وقتی که ایشان در پرسپولیس حکم گرفتند با من تماس گرفته و خواستند که به باشگاه بروم و موضوع اقتصادی را در باشگاه با یکدیگر دنبال کنیم. به محض ورود به باشگاه متوجه شدیم پرسپولیس بدون کارگزار اداره می‌شود و 2 ماه است که قرارداد با مبنا توسعه فسخ شده بود و بعد از آن هم قرارداد جدیدی منعقد نشد و بابت قرارداد قبلی پشتوانه‌ای هم تعریف نشده و سامانه هم با ریزش شدیدی مواجه شده بود. انصاری‌فرد از همان روز اول اعتقادشان بر این بود که با شرکتی قرارداد منعقد شود که حاشیه‌های قبل و حرف و حدیث‌هایی که در گذشته بوده مجددا تکرار نشود.

منظور از حاشیه‌ها همان حرف و حدیث‌هایی است که بابت اسپانسر مشترک بین هواداران سرخابی ایجاد شده بود؟

نه یکسری حواشی دیگر در قرارداد ایجاد شده بود و ارتباطی به این مسائل نداشت. نظرشان این بود که یک شرکت معتبر بیاید و کار را دست بگیرد. دراین بین پروپوزال‌های زیادی به دست ما رسید و شاید از 20 تا 30 شرکت مختلف برای همکاری درخواست داشتیم که با همه آنها جلسه گذاشتیم. برخی از آنها موارد ابتدایی موردنظر باشگاه را نداشتند، با برخی مذاکرات جدی داشتیم که این پروسه حدود 40 روز زمان برد و درنهایت توانستیم با آتیه داده‌پرداز به توافق نهایی برسیم و قرارداد را منعقد کردیم.

که البته خیلی‌ها می‌گویند پر از ایراد بوده!

اگر قرارداد ایراد داشت که در همان موقع هیات‌مدیره و مجمع آن راتایید نمی‌کرد. قرارداد کاملا قابل دفاع بود چون دقیقا مدل باشگاه‌های اروپا در آن لحاظ شده بود و کار به این شکل شد که ما در باشگاه فعالیت‌های ورزشی را دنبال کنیم و کارگزار فعالیت‌های اقتصادی را پیش ببرد. به نوعی ما برای خودمان سازمان اقتصادی درست کرده بودیم. اما بعضی حواشی در آن زمان ایجاد شد که کمی در انجام کار خلل ایجاد کرد وگرنه پروژه خیلی زودتر به درآمدزایی می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

وقت‌کشی گرانقیمت پرسپولیس باوجود داشتن پول

شما از قرارداد قابل‌دفاعی حرف می‌زنید که موردتایید مجمع و هیات‌مدیره هم بود. اما بعد از جدایی انصاری‌فرد از باشگاه همین هیات‌مدیره به این قرارداد خرده گرفت و آن را پر از ایراد خواند.

من باز هم تاکید می‌کنم که شاید یکسری مشکلات متقابل وجود داشت. آن هم می‌توانست به دلیل عدم شناخت کافی طرفین قرارداد با یکدیگر باشد. چراکه ما کارمان را تازه آغاز کرده بودیم و آنها یکسری ایراد را متوجه باشگاه می‌دانستند و همین‌طور ما برخی موارد را از طرف مقابل انتظار داشتیم. اگر این موارد به وجود نمی‌آمد و آن حوشی ایجاد نمی‌شد باشگاه در همان چند ماه اول به درآمدزایی خوبی رسیده بود.

اما این همکاری درنهایت توسط تیم مدیریتی جدید به فسخ و عقد مجدد قرارداد منتهی شد و البته در این بین باز هم حواشی جدیدی برای مذاکره با کارگزار جدید ایجاد شد. شما در جریان مذاکره با سایر شرکت‌های مدنظر هیات‌مدیره بودید؟

خب در آن زمان تقسیم وظیفه کرده بودند و هرکس مطابق وظایفش مذاکرات را پیش می‌برد و هرجا که احساس نیاز می‌شد خود رسول‌پناه نظرات ما را هم می‌پرسیدند.

قبول دارید اختلاف‌نظرهای شدیدی در این بین وجود داشت که باعث شد کار به قهر یکی از اعضا بکشد؟

این برمی‌گردد به همان قرارداد اولیه که هیات‌مدیره نظرش بر این بود که باید در باشگاه درآمدزایی بهتری انجام می‌شد و اصلا بحث فسخ قرارداد مطرح نبود. آنها می‌خواستند بار دیگر باب مذاکره با طرف مقابل را باز کنند و بتوانند یک مبلغی را به‌عنوان حداقل درآمد در آن در نظر بگیرند و بتوانند برای سال آینده برنامه‌ریزی بهتری صورت دهند. با توجه به اینکه شخص مدیرعامل شرکت در مسافرت خارجی بود و به دلیل مشکلاتی که در پروازها وجود داشت نتوانست به ایران بازگردد، به این حواشی دامن زده شد و چه‌بسا اگر همان زمان مذاکرات، جلیلوند در ایران بود اصلا کار به اینجا کشیده نمی‌شد و در مذاکرات بین طرفین این مشکلات حل می‌شد.

موضوع تنها این نبود. برخی می‌گویند اسپانسرهایی بودند که آمادگی این را داشتند که مبلغ بیشتری به پرسپولیس بپردازند ولی شما باز هم با آتیه و با مبلغ کمتری به توافق رسیدید.

اعضای هیات‌مدیره اعتقاد داشتند که این شرکت به‌خاطر رزومه و سابقه‌ای که دارد این صلاحیت را دارد که با پرسپولیس همکاری کند. یکی از دلایلی هم که داشتند این بود که این شرکت در بورس حضور دارد و از این جهت درآمدهایش شفاف است و نمی‌تواند از بابت درآمدها برای باشگاه حاشیه ایجاد کند. البته این را هم قبول دارم که شاید برخی شرکت‌ها بودند که کف مبلغ خوبی هم پرداخت می‌کردند اما در ادامه باعث می‌شد شرکت قبلی از ما طرح شکایت کند و بابت پولی که به ما پرداخت کرده بود، زیرساخت‌هایی که آماده کرده بود و همچنین قراردادی که به امضای مجمع رسیده بود پای ما را به مراجع قضایی باز کند و اگر دلایل‌مان در دادگاه مورد قبول قرار نمی‌گرفت یک بار مالی جدید به دوش باشگاه گذاشته می‌شد. شما می‌دانید که ما در پرونده‌هایی مثل صدرا سیستم پاسارگاد یا بهنام پیشروی کیش خودمان را محق می‌دانستیم اما درنهایت رای دادگاه آن چیزی نبود که ما تصورش را می‌کردیم. درنهایت شخص رسول‌پناه و هیات‌مدیره اعتقادشان بر این بود که تا حد امکان با همین شرکت ادامه بدهیم ولی گزینه‌های رزرو هم داشتیم که در صورت عدم تفاهم با شخص مدیرعامل آتیه، بتوانیم شرکت دیگری را جایگزین کنیم.

این شایعه هم مطرح شد که شرکت آتیه داده‌پرداز با نظر شما و ارتباط‌تان با پسر وزیر کارگزار باشگاه شده. توضیحی دارید؟

قبلا هم گفتم که واقعا نمی‌دانم این حرف‌ها از کدام ذهن خلاقی ساخته و پرداخته می‌شود. ما این اسپانسر را از بین 30،40 شرکت انتخاب کرده‌ایم و تماما این نشست‌ها و درنهایت انتخاب‌ها با نظر هیات‌مدیره رخ داده است. نباید افراد به هر کسی خواستند بدون سند انگ بزنند.

یکی از صحبت‌هایی که در زمان انصاری‌فرد مطرح شد و به سرانجام نرسید بحث اسپانسری بود که می‌خواست به باشگاه ارز بدهد تا باشگاه بتواند بدهی‌اش به خارجی‌ها را پرداخت کند که ظاهرا مسکوت ماند!

در آن زمان ما مجوز افتتاح حساب ارزی در خارج از کشور به نام پرسپولیس گرفتیم و بانک مرکزی اعلام کرد بانک موردنظرمان را معرفی کنیم تا مشخص شود جزء بانک‌هایی است که با سیستم بانکی کشور مراوده داشته باشد، اما در همان بهمن ماه حاشیه‌های باشگاه اجازه نداد که افراد هیات‌مدیره و صاحب امضا سفر خرج از کشور داشته باشند تا پروسه قانونی این کار صورت بپذیرد. به دنبال شرایط مناسبی هستیم که اعضای هیات‌مدیره و صاحبان امضا در یک سفر خارجی این افتتاح حساب را تکمیل کرده و با توسعه اپلیکیشن بتوانیم از هموطنانی که خارج از کشور حضور و علاقه دارند که خدماتی را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند درآمد ارزی داشته باشیم.

مورد مجهول دیگر به قرارداد اول با آتیه داده‌پرداز مربوط می‌شود که ظاهرا باشگاه نه‌تنها در آن قرارداد 6 ماهه درآمدی نداشته بلکه باید 15 میلیارد قرض‌الحسنه را هم بازگرداند.

من قبلا هم این را گفته‌ام که هیچ شرکتی که در طول چند سال اخیر با باشگاه همکاری کرده، پولی به‌عنوان پیش‌پرداخت به باشگاه نداده است و آنها همیشه ابتدای کار مبلغی به باشگاه پرداخت و در طول قرارداد همان مبلغ را از حساب باشگاه و درآمدهایش کسر می‌کردند. ایرانسل و 3090 نمونه بارز این قراردادها است. این شرکت هم پیرو مذاکراتی که از قبل داشتیم هدفش این بود که این مبلغ را در ابتدا پرداخت و در ادامه از حساب درآمدها کسر کند و همه اینها به سوءتفاهماتی برمی‌گردد که در همان ابتدای کار بین طرفین ایجاد شد. حالا هم در الحاقیه جدید اعلام شده که این مبلغ از درآمدهای باشگاه کسر شود اما زمانی در نظر گرفته نشده که اگر تا فلان زمان پرداخت نشود چک را برگشت بزنند.

باز هم متوجه نشدیم که تکلیف درآمد 6 ماهه پرسپولیس چه می‌شود؟

ما در آن 6 ماه از ایرانسل، تبلیغات پیراهن و TV SHOPING درآمدهایی داشتیم.

منظور ما میزان درآمد از شرکت کارگزار است!

خب ما در همکاری با این شرکت زیرساختی که حدود 6 ماه پروسه ساختش طول می‌کشید را در یک ماه و نیم رونمایی کردیم و البته قبول دارم که باید بهتر از این کار می‌شد. در این اتفاقات یکسری قصور بر گردن باشگاه بود و برخی مسائل هم گردن آتیه داده‌پرداز.

استقلالی‌ها در اسفند ماه از سامانه 3030 حدود 8 میلیارد دریافتی داشتند. طلب شما از این شرکت به کجا کشید؟

ما شنبه با ایرانسل جلسه‌ای داریم که در این جلسه بسیاری از موارد روشن می‌شود. قرار است ریز صورتحساب مالی بیاورند و درآمدهای ما به دست بیاید. ما با این سامانه قرارداد داریم و تا 1400 ادامه می‌دهیم.

درآمد حاصل از سامانه 3030 به حساب شرکت کارگزار واریز می‌شود؟

خیر. این مبالغ به حساب باشگاه واریز شده و سهم دیجیتال مارکتینگ، شارژینگ، مانی کالکشن و دیگر موارد فنی شرکت کارگزار به حساب‌شان واریز می‌شود.

تعداد کاربران اپلیکیشن پرسپولیس را می‌دانید و اینکه افق باشگاه در این رابطه کجاست؟

تا هفته پیش حدود 360 تا 370هزار کاربر داشتیم و امیدواریم با بحث دیجیتال مارکتینگی که شرکت به‌زودی آن را آغاز می‌کند بتوانیم به چند میلیون نصب برسانیم. اپلیکیشن‌های مشابه که تنها برای پرداخت بودند آمار نصب خوبی داشتند و حالا برای این اپلیکیشن امیدواریم با ظرفیت هواداران‌مان به نقطه خوبی برسیم.

خیلی‌ها بر این باورند که شما بدون رزومه اقتصادی و تنها به واسطه نزدیکی‌تان با حسین هدایتی به معاونت اقتصادی باشگاه رسیده‌اید. در این خصوص صحبتی دارید؟

اصلا این مسائل وجود ندارد. من از زمان طاهری در بحث اردوهای خارج از کشور با پرسپولیس همکاری می‌کردم و حتی چند مورد اسپانسر هم به باشگاه معرفی و کمک‌شان کردم و فعالیت‌های اقتصادی خودم را هم داشته‌ام. اصلا بحث هدایتی مطرح نبود. شاید زمانی قرار بود همکاری را با ایشان شکل بدهیم که محقق نشد و به دلیل مسائلی که برای هدایتی اتفاق افتاد فرصتی برای همکاری ایجاد نشد.

بعد از رفتن انصاری‌فرد خیلی‌ها این انتظار را داشتند که معاونان و مشاوران ایشان هم از باشگاه بروند اما این اتفاق رخ نداد و اسکلت اصلی باشگاه حفظ شد.

رسول‌پناه و هیات‌مدیره اعتقادشان بر این بود که ما با حداقل تغییرات کار خود را آغاز کنیم. ما همان روز اول به این دوستان اعلام کردیم که این آمادگی را داریم که از باشگاه برویم تا دست مدیران جدید برای انتخاب باز باشد اما با توجه به اینکه چندین و چند ماه همه ما در جلسات با هم حضور داشتیم و این لطف مدیریت جدید بود که شاکله قبلی حفظ شده و حالا ظاهرا قصد دارند یکسری تغییرات جزئی صورت بدهند.

حرف آخر؟

امیدوارم هواداران ما کمک کنند و ما هم بتوانیم خدماتی را به آنها ارائه کنیم که بتوانیم از این بستر بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

ارسال نظر منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت پرسپولیس آتیه داده پرداز وزیر ورزش آتیه داده پرداز اقتصادی باشگاه هیات مدیره انصاری فرد ایجاد شد آن زمان باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند

دانمارک قصد ندارد تمام جنگنده‌های «اف-۱۶» خود را به اوکراین ارسال کند و قرار است شماری از آن‌ها عازم آمریکای جنوبی شوند.

به گزارش ایسنا، دانمارک پس از دریافت تاییده از آمریکا، ۲۴ جنگنده اف-۱۶ خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به آرژانتین می‌فروشد.

«ترولس لوند» وزیر دفاع دانمارک روز سه‌شنبه با «لوئیس پتری» همتای آرژانتینی خود در بوینس‌آیرس دیدار و قرارداد فروش این جنگنده‌ها را امضا کرد.

بلومبرگ نوشت این کشور واقع در منطقه نوردیک اروپا پیشتر ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ خود را به اوکراین هبه کرده بود و قرار است ناوگان هوایی کنونی خود را با جنگنده‌های «اف-۳۵» جایگرین کند؛ با این حال تحویل جنگنده‌های جدید به کپنهاگ به دلیل موانع فناوری در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، با تاخیر مواجه شده است.

وزیر دفاع دانمارک گفته انتظار می‌رود تحویل اف‌-۱۶‌ها به آرژانتین در «سال‌های پیش‌رو» انجام شود و عقد این قرارداد با «هماهنگی نزدیک» آمریکا انجام شده است.

برخلاف اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت «خاور میلی» در آرژانتین، اما او تاکید کرده قصد دارد توانایی‌های دفاعی این کشور را تقویت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان قرارداد ۲۴بازیکن استقلال و پرسپولیس در پایان فصل؛ زمین سوخته مدیران دولتی درانتظار خریداران سرخابی!
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳
  • اوجی : مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم
  • اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفر‌های نوروزی نداریم
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • بازیکنان پرسپولیس از بادامکی سراغ پول را گرفتند
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد