Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا و چین در سازمان ملل متحد بر سر هنگ‌کنگ درگیری لفظی پیدا کردند چرا که پکن با درخواست واشنگتن برای تشکیل جلسه شورای امنیت بر سر طرح چین برای تحمیل قانون امنیت ملی جدید به این دولت‌شهر مخالفت کرده بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ضد شورش هنگ‌کنگ امروز (پنج‌شنبه) در سراسر این دولت‌شهر مستقر شده است و قانونگذاران آن در حال بررسی لایحه‌ای هستند که بی‌احترامی به سرود ملی چین را جرم‌انگاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال ایالات متحده، چین را برای حفظ آزادی‌های این دولت‌شهر تحت فشار قرار داده است.

هیات آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت این مساله "موضوع فوری و دغدغه جهانی است که صلح و امنیت بین‌المللی را پیچیده‌ می‌کند" و بنابراین توجه فوری ۱۵ عضو شورای امنیت را به آن جلب کرده است.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد در پیامی توییتری نوشت، چین "قاطعانه این درخواست‌ بی‌اساس" را رد می‌کند زیرا قانون امنیت ملی برای هنگ‌کنگ یک امر داخلی است و "هیچ ارتباطی به حکم شورای امنیت ندارد."

درخواست آمریکا با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر پاندمی کروناویروس مصادف شد. واشنگتن شفافیت چین در مورد شیوع کرونا را زیر سوال برده است. این ویروس ابتدا سال گذشته میلادی در ووهان چین دیده شد. چین تاکید دارد عملکرد شفافی درباره این ویروس داشته است.

آمریکا تاکید دارد، مخالفت چین با تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص هنگ‌کنگ در کنار "لاپوشانی ریشه‌ای و سوءمدیریت آن در بحران کووید-۱۹، نقض‌های ثابت آن در تعهدات حقوق بشری بین‌المللی و رفتار غیرقانونی آن در دریای چین جنوبی، باید برای همگان روشن کند که پکن همانند یک کشور مسوول عضو سازمان ملل رفتار نمی‌کند."

سفیر چین در سازمان ملل متحد پاسخ داد: حقایق دوباره و دوباره ثابت می‌کنند که آمریکا دردسرساز جهان است. این آمریکاست که تعهداتش را طبق قوانین بین‌المللی نقض کرده است. چین از آمریکا می‌خواهد تا فورا به سیاست قدرت و رفتارهای قلدرمآبانه خود پایان دهد. 

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه به کنگره گفت، هنگ‌کنگ دیگر برای داشتن وضعیت ویژه طبق قوانین آمریکا صلاحیت ندارد زیرا چین خودمختاری آن را تضعیف می‌کند و و به طور بالقوه به وضعیت این دولت‌شهر به عنوان یک قطب مالی مهم ضربه وارد می‌آورد.

جنگ و جدل‌ها بر سر این لایحه پیشنهادی که دور تازه‌ای از اعتراضات ضد دولتی را در این شهر نیمه خودمختار به جریان انداخته است، همچنین موجب شد تا دو قانونگذار حامی دموکراسی امروز از شورای قانونگذاری برکنار شوند.

در جریان اعتراضات خشونت‌بار روز چهارشنبه که با حضور هزاران تن برگزار شد، پلیس هنگ‌کنگ ۳۶۰ معترض را بازداشت کرد. لایحه پیشنهادی چین که خشم هنگ‌کنگی‌ها را برانگیخته است و می‌تواند در میزان آزادی‌های آن‌ها تاثیر بگذارد، واکنش‌های بین‌المللی هم داشته است. تا شامگاه چهارشنبه معترضان هنگ‌کنگی همچنان در خیابان‌ها حضور داشتند و برای دموکراسی کامل و برای استقلال هنگ‌کنگ از چین شعار می‌دادند و تاکید داشتند "اکنون این تنها راه برون‌رفت است."/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دولت شهر شورای امنیت بین المللی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!