Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:32:23 GMT

ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در هوراند افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۱۱۹

ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در هوراند افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در هوراند با هدف کمک به توسعه امور زیربنایی از قبیل کشاورزی، گردشگری، تحقیقات و گزارش دقیق ضعیت جوی این شهرستان افتتاح شد.

علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این ایستگاه، با بیان این‌که این ایستگاه تمام خودکار بوده و بدون نیاز به نیروی انسانی فعالیت می‌کند، افزود: ایستگاه اقلیم شناسی هوراند، به صورت آنلاین در شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان و کشور قرار گرفته و با پنج سنسور سنجش پارامترهای هواشناسی شامل مقادیر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و میزان بارندگی را اندازه گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و وضع آب و هوای استان، اهمیت هواشناسی بیشتر ملموس بوده و از آن‌جا که آگاهی و شناخت شرایط آب و هوا و تغییرات آن، پیش نیاز اساسی تصمیم گیری‌ها درامان زمینه‌های توسعه پایدار استان است.

زین العابدین مردانیان، فرماندار هوراند ضمن تقدیر از هواشناسی استان، گفت: ایستگاه هواشناسی هوراند از نیازهای اساسی این شهرستان بوده و داده‌های آن به دلیل اقلیم منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

وی بروزرسانی تجهیزات هواشناسی در سطح استان را ضروری دانست و افزود: بروزرسانی تجهیزات هواشناسی در سطح استان به فناوری‌های روز می‌تواند دقت و سرعت پیش بینی‌ها را افزایش دهد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقش هواشناسی در مدیریت بحران، گفت: اطلاعات هواشناسی در مدیریت بحران نقش کلیدی و به سزایی دارد و توجه به هشدارهای هواشناسی می‌تواند در کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش موثری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، وی با اشاره به سیل آذرشهر، اظهار کرد: در زمان وقوع این سیل، هواشناسی استان، اطلاعیه و اخطاریه های لازم را به موقع صادر کرده و از طریق مدیریت بحران و فرمانداری‌ها اطلاع رسانی و اقدامات لازم انجام شد اما متاسفانه عدم رعایت حریم رودخانه و مسیل‌ها عامل افزایش خسارت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم شناسی هواشناسی استان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بابک محمودی در این باره اظهار داشت: از امروز، ۲۸ فروردین تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این مدت، ۲۴ مورد عملیات امدادی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۲۴ تیم عملیاتی، شامل ۱۲۵ امدادگر، ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در هشت واحد مسکونی نیز توسط این گروه‌های امدادی تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهروندان در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس گیرند.

با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل به دنبال بارش شدید موسمی در ۵ استان جنوبی کشور به ویژه هرمزگان، نواحی جنوبی استان فارس و سیستان بلوچستان، جلسه مدیریت بحران در ستاد مرکزی سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور به ارائه توضیحاتی در زمینه آماده باش نیروهای اورژانس و اخذ گزارش وبیناری از رؤسای مراکز اورژانس مناطق جنوبی کشور پرداخت و خواستار بسیج تمامی امکانات برای یاری رساندن به آسیب دیدگان احتمالی از وقوع این سیلاب ها شد.

در ادامه دکتر مهدی غیبی، رئیس مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) گفت: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی کشور جلسه مدیریت بحران با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان ها و نهادهای ذی ربط در مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع در ستاد مرکزی سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه پایش لحظه به لحظه مناطق در معرض خطر و تسریع در تعامل بین دستگاهی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و خدمت رسانی به موقع در صورت بروز هرگونه حادثه است.

وی در ادامه از حضور فعال و پیگیر نمایندگان سازمان ها و نهادهای شرکت کننده در این جلسه قدردانی کرد.

در این نشست نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، پلیس راهور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت نیرو، سازمان انتقال خون، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی حضور داشتند.

کد خبر 844982 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم

دیگر خبرها

  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • فعالیت غیرحضوری مدارس نیکشهر،مهرستان،زرآباد ودلگان
  • اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو