Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:53:56 GMT

پیچ و خم‌های هتل سازی در قزوین

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۱۸۷

پیچ و خم‌های هتل سازی در قزوین

وجود هتل‌ و مراکز اقامتی برای استانی مثل قزوین که شعار «نزدیکترین مقصد گردشگری» را سرلوحه خویش قرار داده است، یکی از ضرورت‌ها به حساب می‌آید، اما این استان به خاطر داشتن ترددهای بالا در حوزه  و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، هنوز از داشتن یک هتل پنج ستاره محروم است.

احداث هتل پنج ستاره با هدف افزایش استمرار اقامت گردشکر و تقویت صنعت توریسم، موضوعی است که در این سه سال گذشته مورد تاکید مدیران ارشد استانی قرار گرفت، اما مشکل زمانی شروع شد که بیش از ده‌ها مجوز ساخت هتل در قزوین طی هشت سال گذشته بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین رابطه، چندی پیش ۱۲ مجوز احداث تاسیسات گردشگری در قزوین از جمله پنج هتل به دلیل سالها معطل ماندن و عملیاتی نشدن ساخت و بهره‌برداری از سوی سرمایه‌گذاران باطل شد.

اختلاف بین دستگاهی در اعطای مجوزها از سوی اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری باعث شد تا برای بررسی آخرین وضعیت احداث هشت هتل در قزوین نشستی مشترک با حضور مسؤولان مربوطه تشکیل شود.

در همین رابطه وضعیت احداث هتل‌های اریکه آپادانا، کوروش، چهار ستاره ملل، چهار ستاره حاج فتحعلی، سه ستاره کاخ سبز، سه ستاره اشرف محمدی، سه ستاره کریم و بام سان فدک مورد بررسی قرار گرفتند:

ضرورت افزایش ۲ هزار تخت اقامتی به چهار هزار تخت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این نشست گفت: استان قزوین به غیر از هتل بغدادی تاکستان که در حال تکمیل است، فاقد هرگونه هتل چهار ستاره است و مابقی هتل‌ها که نام و علائم چهار ستاره دارند از نظر دستگاه ما فاقد اعتبار هستند.

علیرضا خزائلی افزود: از نظر میراث فرهنگی، شهرستان آوج و منطقه الموت در قزوین نیازی به هتل چهار ستاره ندارند و حرمت و حریم جاذبه‌های طبیعی در این مناطق موجب می‌شود که اماکن بوم گردی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث هتل در جاده کورانه و منطقه نمونه گردشگری اوان باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف میراث فرهنگی در استان قزوین حمایت از سرمایه‌گذاران برای تکمیل هتل‌های نیمه کاره است که باید در این خصوص مدیریت شهری مساعدت کند.

خزائلی اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته، ظرفیت تخت‌های اقامتگاهی استان قزوین می‌تواند از ۲ هزار تخت به چهار هزار تخت افزایش یابد که برخی از آنها می تواند در قالب بوم گردی تعریف شود.

این مسؤول به دستور رییس جمهوری مبنی بر واگذاری اراضی رایگان و قسطی برای احداث مراکز اقامتگاهی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این موارد لازم است که دستگاه‌های راه و شهرسازی و شهرداری حمایت‌های بیشتری از خود نشان دهند.



احداث هفت هتل در حوزه شهرداری قزوین است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: بیش از ۱۲ مجوز احداث هتل در استان قزوین وجود دارد که طی ۱۰ سال گذشته هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

مرتضی علیخانی افزود: متاسفانه با وجود مهلت‌های ارایه شده برای جلوگیری از ابطال مجوز این هتل ها، هیچ اقدامی برای ساخت آنها صورت نگرفته و تنها تا پایان خرداد ماه جاری فرصت وجود دارد که این موارد تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون ساخت هفت هتل در شهر قزوین و تحت مدیریت شهرداری قرار دارد که لازم است که در این رابطه صلاحیت سرمایه‌گذاران و مشکلات و موانع هرچه سریع تر مشخص شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری صلاحیت پیگیری ساخت هتل را ندارد، باید هرچه سریع‌تر مجوز آن باطل شده و از تخریب چهره شهر به واسطه ساختمان‌های نیمه کاره جلوگیری کرد.

شهرداری با دلالی در حوزه ساخت هتل مخالف است

سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: شهرداری در بحث احداث هتل و مراکز اقامتی مساعدت‌های فراوانی داشته است و برای هر مجوز پنج سال مهلت داده تا پیگیری نهایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری مخالف دلالی در حوزه ساخت هتل است،اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری از سرمایه‌گذارانی حمایت می‌کند که واقعا قصد ساخت هتل را دارند و اینکه کسی بخواهند با تغییر کاربری به دنبال ارزش افزوده باشند هیچ حمایتی از سوی شهرداری دریافت نمی‌کند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین فرادستی در احداث ساخت هتل، اگر لازم است که اقدامی صورت بگیرد باید مجوزها و مصوبات لازم از شورای شهر اخذ شود و در این رابطه خوشبختانه همه اعضای شورای شهر رویکرد حمایتی دارند.


هتل سازی و مشکل دلالانی که به دنبال ارزش افزوده زمین هستند

علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: مشکل امروز هتل‌ها در قزوین واسطه‌هایی است که قصد دارند با دریافت مجوز و ارزش افزوده آن را به فروش برسانند که در این موارد باید قاطعانه برخورد کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: شهر قزوین با وجود نیاز مبرم به هتل‌های اقامتی، درحال حاضر با هشت مورد احداث هتل نیمه کاره مواجه است که باید هرچه سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کرد.

عیسی قبادی افزود: تاکید استاندار در حوزه گردشگری احداث و تکمیل مراکز اقامتگاهی و هتل است که باید در این رابطه مدیران اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی سرمایه‌گذاران بسیاری برای ساخت هتل به استانداری مراجعه می‌کنند، به این معنی است که رغبت و تمایل به این مهم در استان فراهم است و فقط باید تسهیل گری را در دستور کار قرار داد.

براساس آخرین آمار، استان قزوین هم اکنون دارای ۳ هتل یک ستاره، ۶ هتل دوستاره،۳ هتل سه ستاره، ۲ هتل چهار و پنج ستاره، هفت هتل آپارتمان، هفت اقامتگاه بوم گردی و ۷۶ خانه مسافر است. 
 

برچسب‌ها جاذبه توریستی استان قزوین سرمایه گذاری اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاذبه توریستی استان قزوین سرمایه گذاری اقامتگاه بوم گردی جاذبه توریستی استان قزوین سرمایه گذاری اقامتگاه بوم گردی سرمایه گذاران میراث فرهنگی استان قزوین چهار ستاره احداث هتل بوم گردی هزار تخت ساخت هتل سه ستاره هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟