Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

ساعت هشت و پنج دقیقه بود که دومین جلسه علنی مجلس یازدهمی‌ها آغاز شد.

از نکاتی که توجه همگان را به خود جلب کرد، آغاز سر وقت صحن علنی مجلس بود؛ موضوعی که در مجلس دهم کمتر شاهد آن بودیم.

حال و هوای امروز مجلس به جهت انتخاب هیئت رئیسه دائم ویژه بود و کمتر منتخبی روی صندلی خود نشسته بود و آنان در قالب گعده‌هایی مشغول رایزنی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه مشورت منتخبان

موضوعی که باعث شد رئیس سنی مجلس به منتخبان تذکر دهد و خطاب به آنان گفت: گویا جلسه مشورت گذاشته‌اید، سر صندلی‌های خود بنشینید.

سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم دومین نطق خود را در این جلسه مطرح کرد و پیش از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم، به کسانی که آرای لازم برای تصدی هیئت رئیسه مجلس را کسب می‌کنند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

ضرب المثل ژاپنی

در ادامه رئیس سنی مجلس ضرب‌المثلی ژاپنی مبنی بر «به خاطر میخی نعلی افتاد / به خاطر نعلی اسبی افتاد / به خاطر اسبی سواری افتاد / به خاطر سواری جنگی شکست خورد و به خاطر شکستی یک مملکت نابود شد» زد و گفت: این ضرب‌المثل نشان می‌دهد که میخ اول را باید خوب کوبید و امروز هم در انتخاب هیئت رئیسه مجلس باید دقت کنیم.

سروصدای انصرافی‌ها

از حواشی دیگر امروز مجلس آن بود که کاندیداهای برخی از مناصب هیئت رئیسه مجلس به یکباره تصمیم گرفتند که از این رقابت انصراف دهند. این مسئله باعث شد که هیئت رئیسه سنی مجلس بارها تذکر دهد کسانی که می‌خواهند از نامزدی هیئت رئیسه مجلس انصراف دهند، درخواست خود را به شکل مکتوب به ما ارائه دهند.

‌دیده بوسی در شرایط کرونایی!

در ادامه جلسه ماراتن انتخاب هیئت رئیسه دائم آغاز شد و پس از دقایقی شاهد بودیم که منتخبان مجلس یک به یک به سمت محمدباقر قالیباف رفتند، به وی تبریک گفته و بعضاً با وی دیده‌بوسی کردند؛ همین مسئله باعث شد که پیش از اعلام رسمی نتایج آرای انتخابات ریاست مجلس از پشت تریبون، رئیس شدن منتخب اول مردم تهران رسانه‌ای شود.

این موضوع هم از موضوعاتی بود که باعث تذکر سید رضا تقوی به منتخبان شد و خطاب به آنان گفت: منتخبان بهتر است شأن مجلس را رعایت کنند و اجازه دهند که آمار انتخابات از تریبون مجلس اعلام شود چرا که برخی از منتخبان به این نکته توجه نکردند و نتیجه انتخابات هیئت رئیسه را اعلام کردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هیئت رئیسه مجلس سنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  منتخب مردم مهاباد گفت: ماموریت های هلال احمر با فطرت پاک انسانی همخوانی دارد و به همین خاطر گرایش و تمایل عموم مردم برای همکاری با هلال احمر قابل توجه است.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزشهای عمومی و جذب نیروهای داوطلب توسط جمعیت هلال احمر گفت:من افتخار دارم بیش از ۱۰ سال است که داوطلب جمعیت هلال احمر هستم.

 مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی نیز دراین دیدار گفت : خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمر در بخش های مختلف از جمله جوانان، داوطلبان، امداد و نجات، درمان و توانبخشی و غیره، با همراهی منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی توانمند تر می شود.

 حمید محبوبی افزود: شعبه هلال احمر مهاباد به عنوان یکی از قدیمی ترین شعب هلال احمر آذربایجان غربی در ارائه خدمت به مردم شریف این شهرستان می تواند زبان زد باشد

دیگر خبرها

  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه»، ویژگی برجسته عملیات وعده صادق
  • تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی ملت‌های آزاده شد
  • دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب به وظایف قانونی خود عمل کنند
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی