Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:30:17 GMT

صلح و سازش ۲ طایفه در بخش عقیلی گتوند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۳۱۱

صلح و سازش ۲ طایفه در بخش عقیلی گتوند

عبدالرضا احسانی نیا پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درنشستی که امروز با حضور امام جمعه، شورای تامین، بزرگان، خیران، مسئولان محلی وجمعی  از روستائیان برگزار شد، پس از رفع کدورت ها و صلح و سازش، آرامش و شادمانی برای اهالی روستای بدیل و دیگر روستاهای بخش عقیلی گتوند ایجاد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ پرونده قضایی در درگیری های گذشته برای این ۲ طایفه تشکیل شده است، افزود:رئیس دادگستری شهرستان گتوند نیز در این نشست از پیگیری برای عفو و تخفیف در مجازات این ۲ طایفه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای تامین شهرستان گتوند گفت:درگیری ها در مناطق مختلف نا امنی ،سلب آسایش اهالی و گله مندی و شکایات مردمی را به دنبال دارد و آسیب های زیادی به جامعه وارد می کند.

احسانی نیا در پایان تاکید کرد: بزرگان و معتمدان در شهرها و روستاها باید برای پیشگیری از جرائم از ظرفیت تاثیرگذاری خود استفاده کنند، تا دیگر شاهد درگیری در هیچ منطقه ای نباشیم.

بخش عقیلی از توابع شهرستان گتوند است.

به گزارش ایرنا، با ورود بزرگان ،خیران و معتمدان، بسیاری از درگیری ها در مناطق مختلف کشور به صلح و سازش منجر شده است.

برچسب‌ها وزارت دادگستری گتوند مذاکرات صلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری گتوند مذاکرات صلح وزارت دادگستری گتوند مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند

یاسر احمدوند شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی اظهار کرد: سعدی غزلی دارد که جنس این غزل کمی متفاوت با سایر غزل‌های این شاعر است، این غزل کمی شورانگیز است و جنس آن بیشتر خراسانی است، یکی از ابیات این غزل این است که «مقدار یار هم نَفَس، چون من نداند هیچ کس ماهی که بر خشک اوفتد، قیمت بداند آب را»

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: جای سوال است که ما امروز چه نیازی به سعدی و خواندن آثار شاعران بزرگی مانند او داریم؟ آیا بزرگداشت و گرامیداشت این آثار و این افراد توجه به یک تاریخ و یا یک شی موزه‌ای است؟ بدون شک در نگاه مردم ایران چنین نیست، در نگاه ما بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند، این سرچشمه‌های حکمت جاری است و ما آنها را یار هم‌نفس می‌دانیم به همین دلیل است که کماکان و همواره به ارتباط با آنها و خواندن آثار آنها نیاز داریم.

او ادامه داد: حالا این پرسش مطرح است که چرا ما به خواندن این آثار نیاز داریم؟ دلیل این نیاز دلیلی ماهیتی است، ماهیت یعنی ماهی و سوال از چیستی اشیا می‌شود ماهیت.

احمدوند اضافه کرد: اگر کسی دچار خشکی در ماهیت شود و ماهیت او در معرض نابودی قرار بگیرد، آن زمان است که قیمت آب را می‌داند، آبی که حکمت است و آثار سعدی و حافظ هم همین آب و حکمت هستند که ماهیت از آنها زنده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: آبی که حکمت را زنده می‌کند و آبی که باعث زنده بودن ماهیت ما می‌شود همین حکمتی است که در بیان، زبان، شعر و نثر بزرگان این سرزمین جاری و ساری است؛ آب همین غزلیات، بوستان و گلستان است.

او آب، نور و رنگ را سه عنصر ویژه در حکمت اسلامی و حکمت ایرانی دانست و گفت: در حکمت اشراق حکمای ایران باستان منشأ ماهیت و وجود را نور می‌دانند، اما به اعتقاد من در ادب فارسی ماهیت را باید آب بدانیم.

احمدوند یادآور شد: ما در برخی از چیز‌ها ریشه در آب نداریم. راه، اتصال به سنت و حکمتی است که جاری در آثار، اشعار و بیان بزرگان ادب این سرزمین است، محور آنها هم خدا باوری و توحید است که نقطه اصلی افتراق تمدن اسلامی و تمدن غرب است.

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسداشت شاعران و بزرگان ادب فارسی برنامه‌های کلان و مفصلی است که امیدواریم به نحو احسن برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو
  • سالار عقیلی: سعدی شیرازی افتخار ادبیات کهن سرزمین ماست/ما باید جوانان را با این ادبیات آشنا کنیم+فیلم
  • آثار سعدی و بزرگان ادب حکمت را زنده می‌کند
  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است