Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:58:00 GMT

۵۵ هزار مترمربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۳۱۲

۵۵ هزار مترمربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

«محمودرضا بختیاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  رفع تصرف اراضی ملی شامل پنج فقره به وسعت ۲۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع به ارزش ۳۴ میلیارد ریال و اجرای حکم قضایی برای سه فقره زمین به وسعت ۲۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع  به ارزش ریالی ۷۵۰میلیارد ریال در گستره استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان ساوه به میزان ۲۰ هزار مترمربع و به ارزش چهار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری افزود: این رفع تصرف اراضی همچنین در شهرستان کمیجان به میزان پنج هزار مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و در اراک به میزان۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سه فقره ابلاغ، یک تشکیل پرونده و سه مورد قلع و قمع نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان وظیفه حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع دارد و اجازه هیچ گونه دخل، تصرف، تجاوز،  ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب نمی‌دهد.

بختیاری افزود: هم استانی‌ها می‌توانند به صورت شبانه روزی و از طریق شماره گیری سامانه ۱۶۵۶ گزارشات خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی  را از سراسر استان برای رسیدگی اعلام کنند.

 استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱.۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ و  این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یکهزارو ۳۹۴  آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌است.

برچسب‌ها استان مرکزی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تصرف اراضی استان مرکزی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تصرف اراضی میلیارد ریال رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن

سرهنگ کوروش صفیان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق به شهرستان بروجن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

کشف ۴۸۲ مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی بروجن افزود: با تلاش و پیگیری مامورین ضمن هماهنگی قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی شهرستان، از یک دستگاه خودرو سمند در عملیات موفق پلیسی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی کالای خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری