Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمس الدین حسینی نماینده مجلس یازدهم گفت: مشکل فعلی این است که مجلس از رأس و در جریان امور بودن به ویژه در حوزه اقتصادی، خارج شده است و این موضوع را باید به سر جای خود برگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید شمس الدین حسینی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم، نخستین مجلس از چله دوم انقلاب است افزود: پیام رهبر انقلاب مبنی بر لزوم ریل گذاری مجلس مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به از دست دادن رشد اقتصادی کشور در دهه اخیر گفت: درآمد سرانه ما در سال 1398 در مقایسه با سال 1390, بیست وهشت درصد کاهش داشت. در عدالت اقتصادی و توزیع درآمد‌ها یا همان ضریب جینی از 36 و نیم درصد در سال 1392 به 42 درصد فعلی رسیده ایم.

حسینی با بیان اینکه برآیند این دو عامل، کاهش رفاه است، افزود: مهمترین عامل این موضوع، پایین بودن رشد و تولید است.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش درآمد سرانه تأکید و اضافه کرد: باید در سیاست‌های حمایتی خود تجدید نظر کنیم.

حسینی گفت: مجلس فقط دو ابزار قانونگذاری و نظارت را در اختیار دارد بنابراین نباید از مجلس همانند قوه مجریه توقع داشت.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، بودجه، اصلاحیه و متمم آن باید توسط مجلس تصویب شود و این یکی از مهمترین ابزار‌های کشور‌های دموکراتیک است.

حسینی اضافه کرد: مشکل فعلی این است که مجلس از رأس و در جریان امور بودن به ویژه در حوزه اقتصادی، خارج شده است و این موضوع را باید به سر جای خود برگردانیم.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشور‌ها در نظام تأمین مالی خود به نظام بانکی، اتکای بیشتر و برخی اتکای کمتر دارند. هر قدر بازار سرمایه کارآمدتر و عمق آن بیشتر باشد و در تأمین مالی و فعالیت‌های اقتصادی نقش بیشتر داشته باشد فعالان و بنگاه‌های اقتصادی کمتر به سراغ نظام بانکی می‌روند.

حسینی با بیان اینکه به انحصارزدایی در اقتصاد کشورمان نیاز داریم، افزود: اگر نتوانیم در جا‌هایی انحصار را از بین ببریم به ناچار به نظام قیمت گذاری نیاز داریم.

وی افزود: نظام توزیع رانتی ارز باید اصلاح شود.

حسینی گفت: لازمه اصلاح ساختار بودجه این است که به بودجه به عنوان سند حکمرانی نگاه کنیم نه یک سند حسابداری.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند