Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@14:41:08 GMT

سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۴۰۸

سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می شود

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر سه پیست اسکی که دو مورد در دامنه سبلان و یک مورد در منطقه خلخال توسط بخش خصوصی در حال احداث هستند.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار داشت: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ گردشگری، و تامین آب مورد نیاز است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس دو پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم گفت: خوشبختانه از سال گذشته دستگاه های اجرایی متولی جهت ایجاد زیرساخت های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با  سرمایه گذاران و بخش خصوصی داشته اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اصلی مسیر پیست اسکی در حال احداث است تصریح کرد: با تامین اعتبار از محل محورهای گردشگری سفر رییس جمهوری تاپایان شهریور ماه بخش عمده زیرساخت ها احداث می شود و مطمئنا گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند.

بهنام جو افزود: بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی  تولید خود استان است و در سال جهش تولید حمایت از تولیدات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه پیست های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی به چشم می خورد افزود: تله سیژ در مسیر پیست نصب شده و با احداث ساختمان های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه ای  و ملی خواهیم بود.

این مسوول اظهار کرد: سرمایه گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود.

بهنام جو همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می شود.

استاندار اردبیل از خرید تله سیژ پیست اسکی شابیل خبر داد و افزود: دستگاه های تله سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می شود و این پیست نیز در نوبه خود منحصر بفرد است و مدیران تمام دستگاه های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه گذاران دارند.

بهنام جو ظرفیت پیست های اسکی را برای جذب گردشگر قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: پیست اسکی اندبیل خلخال هم داری وضعیت مناسب است و امسال و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست دراستان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت ریزی ترمیم مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از ۳ کیلومتر از مسیر لکه گیری و اسفالت می شود.

در این بازدید عده ای از مدیران کل دستگاه های اجرایی، معاون عمرانی و فرماندار سرعین حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل پیست اسکی پیست اسکی بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات اسکی اسنوبرد مارپیچ کوچک و اردوی مشترک اسکی اسنوبرد ایران با روسیه در پیست اسکی توچال برگزار شد.   در پایان بخش مسابقه این رقابت‌ها در بخش آقایان؛ دمیتری کارلاگاچف، کنستانتین ساینکوف و ایلیا خورتین از روسیه اول تا سوم شدند.   در بخش بانوان هم قهرمان جهان سوفیانادرشینا، اولگا نایدیاکینا از روسیه اول و دوم و شیما یارخواه از ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.   این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارد و جایگاه‌های کسب شده در آن موجب ارتقا رده بندی جهانی اسکی بازان می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جت اسکی سواری در خیابان های دوبی (فیلم)
  • جت اسکی سواری در خیابان های دوبی (ببینید)
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • آغاز هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد با حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران