Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب کاشان تأکید کرد که مرکز پژوهش‌ها باید راهکارهای اجرایی شدن انتظارات رهبری از مجلس یازدهم را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) در تذکری اظهار کرد: با توجه به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم انتظار می‌رود که رئیس مجلس دستور دهد تا مرکز پژوهش‌ها راهکارهای اجرایی شدن انتظارات ایشان از مجلس یازدهم را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مردم به مجلس قوی و مقتدر دل بسته‌اند. با اجرای انتظارات مقام معظم رهبری می‌توانیم امید مردم را محقق کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق»، گفت: این عملیات اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف و توان تسلیحاتی کشور را به رخ همه جهانیان کشید و می‌تواند زمینه‌ساز بازار ۵ میلیارد دلاری تسلیحات نظامی برای ایران باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: به این رخداد، نباید نگاه صرفاً نظامی داشته‌ باشیم. این عملیات می‌تواند برای محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های بزرگی را ایجاد کند و باعث دستاوردهای زیادی شود.

وی به بررسی دفاعی و امنیتی دستاوردهای این عملیات پرداخت و گفت: عملیات وعده صادق توانست قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رخ استکبار جهانی و دشمنان ایران عزیزمان بکشد.

*شناسایی اختلال‌های امنیتی اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه وعده صادق یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی با فناوری‌های پیشرفته بود، افزود: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها مجبور شدند انواع فناوری‌های خود را برای مقابله با حمله ما به کار گیرند، ما با این عملیات توانستیم خلاءهای سیستم‌های دفاعی و امنیتی رژیم صهیونیستی را به‌طور کامل شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: دیگر دستاورد نظامی این عملیات، شناسایی و هدف قراردادن مراکز مهم راهبردی، رژیم صهیونیستی مانند پایگاه‌های نیروی هوایی یا مراکز اطلاعاتی و جاسوسی این رژیم با بالاترین درجات حفاظت بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: از دیگر دستاوردهای دیپلماتیک این حمله، هویدا شدن ناکارآمدی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با مسائل رژیم صهیونیستی است.

*افزایش اعتبار جمهوری اسلامی ایران نزد افکار عمومی منطقه

وی با بیان اینکه دستاورد دیگر این حمله، همراهی افکار عمومی کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: با این عملیات، معادلات عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی نیز تا حدودی به محاق رفته و دیگر امکان دنبال کردن این معادلات نیست.

نگاهداری گفت: عملیات وعده صادق، در زمینه مسائل داخلی هم دستاوردهای مهمی برای ما داشته است به‌طوری که شاهد افزایش سرمایه اجتماعی و بهبود رابطه مردم با نظام بودیم. در واقع همگرایی سیاسی بین جریان‌های سیاسی مختلف که در مسائل و موضوعات متنوع با یکدیگر اختلاف‌ نظر دارند، ایجاد شد که می‌تواند دستاورد مهمی در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: درحالیکه دشمن برای ایجاد حرکت‌های تجزیه طلبانه در کشور بسیار تلاش می‌کند، این عملیات توانست احساس اقتدار و انسجام اجتماعی را در جامعه بالا ببرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: این حس غرور و اعتماد به نفس ملی، سرمایه‌های بزرگی هستند که باید در حفظ و تقویت آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

*دستاوردهای اقتصادی وعده صادق

وی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای اقتصادی عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: توان تسلیحاتی ما در زمینه ادوات جنگی و فناوری‌های پیشرفته در این عملیات به رخ همه جهانیان کشیده شد. معتقدم که با برنامه ریزی برای تسلیحات نظامی، می‌توانیم بازار پنج میلیارد دلاری برای تسلیحات نظامی ایران داشته باشیم و جایگاه کشور را در این بازار تثبیت کنیم.

نگاهداری ادامه داد: یک فرصت اقتصادی که با این عملیات برای ما ایجاد شد، تقویت کریدور ترانزیتی محور مقاومت است.

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی یک کریدور ترانزیتی طراحی کرده که بندر حیفا را به مدیترانه وصل می‌کند. در زمان ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا نیز، به صراحت اعلام‌کردند که هدف آنان از حمایت از رژیم صهیونیستی، تقویت این کریدور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: با تقویت محور مقاومت، می‌توان کریدور این محور را راه اندازی کرد. این کریدور یک خط ریلی است که از ایران، عراق و سوریه عبور کرده و در نهایت به دریای مدیترانه می‌رسد.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا این کریدور را ناامن کند، تأکید کرد: فعالیت این کریدور می‌تواند ارزش اقتصادی بالایی برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت داشته‌باشد. البته با توجه به شرایط جدید منطقه، کریدور مدنظر اسرائیل و آمریکا دیگر توان فعالیت نخواهد داشت.

نگاهداری با اشاره به اینکه کریدورهای بین‌المللی در جایابی هر نظام اقتصادی در عرصه بین الملل نقش مهمی دارند، افزود: در شرایط جدید که کریدور آی مک رژیم صهیونیستی، دیگر توان امنیتی لازم برای حمایت از ترانزیت منطقه را ندارد، باید برای تقویت کریدور محور مقاومت برنامه ریزی و تلاش کنیم تا تبدیل به محل اصلی ترانزیت منطقه شود.

وی تصریح‌کرد: ایران در حال حاضر توان نظامی و قدرت ژئوپلتیک خود را کاملاً اثبات کرده و فعالان اقتصادی نیز باید به برنامه ریزی کنند تا قدرت اقتصادی کشورمان به تناسب قدرت سیاسی و نظامی ایران، افزایش یابد.

*ضرورت پیگیری سیاست خارجی متوازن

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: چین با یک خیزش اقتصادی و بدون حاشیه سازی‌های سیاسی، تلاش می‌کند که قدرت اقتصادی خود را در منطقه غرب آسیا نفوذ دهد. روسیه هم توان نظامی و امنیتی بالایی دارد و به‌طور سنتی در منطقه اقتدار داشته، با استفاده از ظرفیت‌های نظامی و امنیتی، اهداف خود را در منطقه پیش می‌برد. از سوی دیگر آمریکا نیز به‌دنبال سلطه طلبی خود بوده و می‌خواهد الگوهای حکمرانی مدنظر خود را به منطقه تحمیل کرده و نفوذ سیاسی خود را در غرب آسیا افزایش دهد.

وی بیان کرد: عرصه سیاست خارجی و بین‌المللی، عرصه منافع مالی است و ما باید سیاست خارجی متوازن را در منطقه دنبال کنیم به این صورت که باید شرکای مختلف و متنوعی از میان قدرت‌های جهانی و همسایگان داشته‌باشیم و دنبال اهدافی باشیم که منافع ملی ما را محقق کنند.

نگاهداری گفت: باید از سیاست‌های توسعه روابط همسایگی استفاده حداکثری داشته‌باشیم و از این ظرفیت چه در دیپلماسی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین تبادلات و ابتکارات اقتصادی دوجانبه و چند جانبه بهره گیری کنیم.

نقش مهم اقتصاددانان در پیروزی محور مقاومت

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های نظامی که از طریق مبارزه در محور مقاومت برای کشورمان ایجاد شده، گفت: واقعیت این است که مقاومت فقط دفاع نظامی نیست و همه می‌توانند مجاهدان محور مقاومت باشند. در واقع جنگی که به ایران تحمیل می‌شود، صرفاً نظامی نیست، جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز دارد و اگر ما برای محور مقاومت مبارزه می‌کنیم، باید آن را نبردی چندجانبه بدانیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: بنابراین علاوه بر کارشناسان نظامی ما، اقتصاددانان نیز می‌تواند در جنگ اقتصادی ورود کنند. حقوق‌دانان نیز از دانش خود در دادگاه‌های بین‌المللی به نفع محور مقاومت اقامه دعوی کرده و حضور جدی داشته‌باشند و اصحاب علم باید برای پیشبرد اهداف علمی و فناورانه این محور و ساختن فلسطین آینده برنامه داشته‌باشند.

*دعوت از فرهیختگان برای ساختن فلسطین پسااسرائیل

وی به انتشار فراخوان برای جذب طرح‌هایی برای ساختن فلسطین آینده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و گفت: ما وعده نابودی اسرائیل را محقق می‌دانیم و معتقدیم که ساختن آینده فلسطین حق خود فلسطینی‌ها است.

نگاهداری توضیح داد: اما بر کشورهای مسلمان و متخصصان کشورهای اسلامی واجب است که در قالب مستشاری، برای ساختن آینده فلسطین تلاش کنند و به فلسطینان کمک فکری و دیپلماتیک دهند.

وی بیان کرد: پایگاه مقاومت مرکز پژوهش‌های مجلس، در آغاز عملیات طوفان الاقصی، فراخوان یک نذر علمی را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کرد و از همه محققان و پژوهشگران سراسر جهان دعوت کرد تا طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای ساختن فلسطین آینده به این مرکز ارسال کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: گروه مطالعات فلسطین و دبیرخانه‌ای نیز در ارتباط با این فراخوان در مرکز پژوهش‌های مجلس شکل گرفت و الحمدلله بررسی‌ها و مطالعات خوبی در تحلیل شرایط منطقه در ارتباط با محور مقاومت صورت گرفته است.

*نقش تعیین‌کننده محور مقاومت در تحولات منطقه

وی با تأکید بر اینکه تعیین کنندگی محور مقاومت در تحولات منطقه نسبت به گذشته وزن بالاتری پیدا کرده، گفت: همچنین منازعه فلسطین وارد ابعاد گسترده تری شده‌است. از سوی دیگر دشمن تلاش می‌کند تا گفتمان‌های مسلط فرهنگی را مرجعیت زدایی کرده و قوم گرایی را در مقابل ملیت گرایی ترویج کند. همچنین به‌دنبال افزایش مهاجرت فناوری از منطقه است. رژیم صهیونیستی نیز تلاش می‌کند تا نفوذ فناوری و زیستی خود را در منطقه افزایش دهد. برای همه این تحولات باید برنامه ریزی داشته‌باشیم تا در ساختن فلسطین آینده، گرفتار چالشی از سوی دشمنان نشویم.

نگاهداری در پاسخ به این سؤال که منابع اقتصادی ساختن فلسطین آینده از کجا تأمین می‌شود، گفت: در شرق مدیترانه، ذخایر نفتی و هیدروکربور فراوانی داریم که منابع مالی معتنابهی برای ساختن فلسطین آزاد در اختیار مردم فلسطین قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر ذخایر اکتشاف شده در منطقه غربی فلسطین، ذخایر نیز در غرب منطقه شرق مدیترانه و در اطراف قبرس وجود دارد که دولت فلسطین آزاد، حتماً در این منابع سهیم خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به ارزش اقتصادی بالایی که ذخایر نفتی و گازی اطراف فلسطین دارد، افزود: این ذخایر امنیت عرضه انرژی زیادی را برای کشور فلسطین آزاد خواهند داشت.

وی بیان کرد: بنابراین استفاده از این ذخایر، علاوه بر اهمیت اقتصادی و تأمین انرژی، مزیت ژئوپلیتیکی نیز برای فلسطین آینده خواهد داشت به این صورت که باوجود این حجم از ثروت، این کشور می‌تواند در معادلات منطقه اثرگذار باشد.

نگاهداری با بیان اینکه در کنار این منابع اقتصادی، کریدور محور مقاومت نیز به‌عنوان زنجیره اقتصادی بزرگی برای فلسطین آینده خواهد بود، گفت: در شرایطی هستیم که گفتمان را باید از نابودی اسرائیل به‌سمت ساختن فلسطین آزاد سوق دهیم.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • موافقان و مخالفان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی چه گفتند
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • پنج اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟ /رئیسی شجاعانه بگوید آقای ساداتی نژاد چرا حذف شد
  • چالش دنباله‌ دار تعطیلی پنجشنبه یا شنبه | مرکز پژوهش‌ ها: فعلا دست نگه دارید
  • چالش دنباله‌دار تعطیلی پنجشنبه یا شنبه | مرکز پژوهش‌ ها: فعلا دست نگه دارید