Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@23:08:51 GMT

برای سهام عدالت متوفیان چه اتفاقی می‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۴۷۹

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از خبر داد و گفت: سهام عدالت افراد متوفیان به وراث تعلق می‌گیرد.

حسین فهیمی گفت: از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت شدند که سهام عدالت بیش از ۲۰ هزار نفر به وراث منتقل شد.
وی افزود: وراث می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری به صورت انلاین از طریق میز خدمت، گواهی حصر وراثت را در سامانه بارگزاری کنند و شرکت سپرده گذاری بعد از استعلام مدارک، سهام عدالت را بین وراث تقسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فهیمی بیان کرد: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، مهلت انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تا ۱۵ خرداد تمدید شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.
فهیمی ادامه داد: بیش از ۳ هزار نقطه در کشور کار احراز هویت را انجام می‌دهند که علاوه بر بانک، کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان امکان احراز هویت به صورت انلاین نیز فراهم شد و افراد با مراجعه به سایت سجام می‌توانند به صورت انلاین احراز هویت شوند.
وی اظهار داشت: آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.
فهیمی ادامه داد: البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست بلکه درخواست ما این است که این دارایی ارزشمند را در سبد دارایی خود نگهداری کنند، اما چنانچه قصد فروش این سهام را دارند، می‌توانند با دو روش سفارش یکجای فروش با اعطای اختیار به شبکه بانکی به شعب بانک‌ها مراجعه کنند و یا اینکه از روز دهم خردادماه جاری در دفاتر شرکت‌های کارگزاری حضور یابند و به انتخاب خود تا سقف ۳۰ درصد از سهامشان را به فروش برسانند.

 

 

خبرگزاری صداوسیما /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IR6 برچسب ها: سهام عدالت ، متوفیان ، ارث

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت متوفیان ارث سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باتوجه به شرایط حاکم و اعمال محدودیت دامنه نوسان سهام به +-۱% و صندوق‌ها به +-۲%؛ تمایل به صف فروش و صف خرید تا نقطه تعادل بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: با معاملات بسیار جذاب روز گذشته فولاد مبارکه در بورس کالا، توجه‌ها به این سهم و این صنعت بیشتر شد. اکثر صف فروش‌های مهم جمع آوری شدند و بازار به سمت تعادل رفت. معاملات بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما، قیمت‌های جهانی فلزات اساسی درکنار قیمت جذاب سهام از ارزندگی این بازار حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. اما ریسک سیاسی تردید و ترس در دل سهامدار انداخته است.

او در ادامه اظهار کرد: امروز ۸۷ نماد صف خرید و ۲۹۰ نماد صف فروش بودند همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۱۷۸ و نماد‌های منفی ۶۱۶ بود همچنین ۱۵۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی از صندوق درآمد ثابت و خالص سفارشات با خروج ۷۲۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه ثبت شد.

او می‌گوید: ارزش کل معاملات امروز بازار ۹۸۴۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۸۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۴ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است در نهایت هم شاخص کل با کاهش ۴۹۹۸ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحد رسید. از فردا اگر اطلاعیه جدیدی منتشر نشود دامنه نوسان به روال سابق باز خواهد گشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • فروش سهام سرخابی‌ها در هاله‌ای از ابهام