Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با قرار گرفتن پشت تریبون سوگند یاد کردند و در جایگاه هیات رئیسه برای اداره جلسه علنی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز پنج شنبه (8اردیبهشت) و بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه برای یکسال ،اعضا هیات رئیسه با قرار گرفتن پشت تریبون  مراسم تحلیف برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سوگند هیات رئیسه به شرح زیر است:

من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف با آئین‌نامه اجتناب نمایم.

اعضا هیات رئیسه مجلس یازدهم برای سال اول عبارتند از :

محمدباقر قالیباف، رئیس

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول

علی نیکزاد، نایب رئیس دوم

احمدامیر آبادی، دبیر

حسنیعلی حاجی دلیگانی، دبیر

محسن دهنوی،  دبیر

روح الله متفکر آزاد، دبیر

علی کریمی،دبیر

محمدحسین فرهنگی ،ناظر

علیرضا سلیمی ،ناظر

محسن پیرهادی ،ناظر

بعد از ادای سوگند هیات رئیسه دائم ،اداره جلسه از طرف هیات رئیسه سنی  به هیات رئیسه دائم واگذار شد و اعضا هیات رئیسه با قرار گرفتن در جایگاه اداره جلسه را برای یکسال به عهده گرفتند.

هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم که از روز افتتاحیه اداره جلسه را به عهده داشتند،حجت الاسلام سید رضا تقوی منتخب مردم تهران، رئیس، روح الله نجابت منتخب مردم شیراز دبیر اول، محسن فتحی نماینده سنندج دبیر دوم بودند.

طبق آئین نامه داخلی مجلس هیات رئیسه برای مدت یکسال انتخاب می شود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحلیف هیات رئیسه مجلس اعضا هیات رئیسه مجلس یازدهم اداره جلسه رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد

آفتاب‌‌نیوز :

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس گفت: خانم فیروزه عاقبتی به عنوان اولین زن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور فعالیت خود را به عنوان دبیر این ستاد در شهرستان قدس آغاز خواهد کرد. با ایشان همکاری‌های لازم را داشته باشید که کار‌ها به خوبی انجام شود تا این شهرستان و دبیر ستادش الگویی برای سایر شهرستان‌ها و بانوان آن‌ها باشد.

روح الله مومن نسب اعضای ستاد را این گونه تشریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر متشکل از ۱۷ عضو است که امام جمعه به عنوان رئیس ستاد شهرستان، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره اطلاعات، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس یکی از دانشگاه‌های شهرستان، مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مجلس، دادستان شهرستان، رئیس واحد خبر، رئیس اداره تبلیغات، مسئولین حوزه علمیه آقایان و بانوان و دبیر در آن فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این قانون این ستاد قاضی دارد و دو قاضی توسط دادگستری به ما معرفی شده است که باید به صورت میدانی آموزش ببینند. همچنین این ستاد می‌تواند ضابط قضائی داشته باشد که با همکاری سپاه و بسیج این ضابطین آموزش‌های لازم را دیده و کمک حال مامورین نیروی انتظامی خواهند بود. این مجموعه به دفتر حقوقی و کمیته احراز نیز نیازمند است.

مومن نسب تصریح کرد: اگر ستاد امر به معروف وظایف خود را به درستی انجام دهد بسیاری از مشکلات در این شهر حل خواهد شد. همچنین اگر چیزی در این جلسه ستاد مصوب شد و به اجرا در نیامد می‌توانید مراحل قانونی را طی کنید تا کسی که قانون را اجرا نکرده است با او برخورد شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ارگان‌ها باید شورای امر به معروف داشته باشند و مسائل خود را داخل همان شورا حل کنند و جایی که لازم است ستاد باید از آن‌ها پشتیبانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟