Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@10:50:56 GMT

قیمت طلای جهانی به روند صعودی بازگشت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۷۳۱

به گزارش  سرویس اقتصادی جام نیـوز،  به‌دنبال تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، در معاملات روز پنج‎شنبه ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای ۷٫۱۹۶۶ دلار مبادله شد.در برابر یورو و پوند اما دلار کاهش یافت و در برابر ین ژاپن تغییر چندانی نکرد.
 

در مجموع، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز پنج‌شنبه در سطح ۹۸٫۹۵ واحد -کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته- قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال لفاظی‌ها میان پکن و واشینگتن، ارزش دلار استرالیا و نیوزیلند که دارایی‌های پرریسک محسوب می‌شوند، هم کاهش یافت.
 

مناقشات اخیر دو کشور به اجرایی شدن قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ مربوط می‌شود و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد: هنگ‌کنگ دیگر یک منطقه خودمختار نیست و با توجه به وضعیت پیش‌رو، آمریکا درباره حضور شرکت‌های تجاری و مالی در هنگ‌کنگ تجدیدنظر خواهد کرد.رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز پیش‌تر در سخنانی چین را به اعمال تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی تهدید کرده بود.

 

در عین حال، طرح پیشنهادی ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، موجب شد یورو روز گذشته به بالاترین سطح هشت هفته گذشته برسد.هر یورو امروز به‌ازای ۱٫۱۰۱۱ دلار مبادله شد. همچنین پوند انگلیس به ۱٫۲۲۶۳ دلار رسید.قیمت جهانی طلادرمعاملات روزپنج‌شنبه ۰٫۲ درصد رشد کردوبه هزارو ۷۱۵ دلار و ۱۸ سنت در هر اونس رسید.
 

از مهم‌ترین دلایل رشد قیمت فلز زرد، افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکاست.گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌دی‌پی‌آر گلدستراست که بزرگ‌ترن صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، روز چهارشنبه با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۱۱۹٫۰۵ تن رسیده است.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین اقتصاد طلا آمریکا جام نیوز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 739611

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا به کانال جدید نزدیک شد
  • قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا به مرز حساس قیمتی رسید
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی