Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:23:21 GMT

امام خمینی (ره) نماد اخلاق نبوی و شجاعت علوی بود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۷۸۵۱

امام خمینی (ره) نماد اخلاق نبوی و شجاعت علوی بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن ایام رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام مصداق " قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها" و اسوه زیبای " وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ" بود.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در صندوق سینه خویش جواهر الحکم را ذخیره داشت و دریای دلش بحار الانوار بود، ادامه داد: قلم امام خمینی (ره) کیمیای سعادت بود و دستورالعمل‌هایش جامع السعادات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنانش کافی به مقصود بود و قافیه به مراد، شخصیتی که هرگز نلرزید جز برای خدا، هرگز چیزی نخواست جز از خدا، هرگز گامی برنداشت جز در مسیر خدا و هرگز کلامی جز برای خدا بر زبان نیاورد.

تقوی بیان کرد: دنیا با تمام فریبکاری‌هایش نتوانست امام (ره) را به زانو درآورد، مقام با تمام طنازی هایش نتوانست او را در دام خود گرفتار سازد و جهان با تمام وسعتش نتوانست ظرفی برای شخصیت ایشان باشد.

رئیس سنی مجلس یازدهم تصریح کرد: فریاد رعدآسای امام بر اندام رعد رعشه می‌انداخت، آغوشش پناهگاه تمام بی پناهان بود، نگاهش نرم‌تر از نور می‌رقصید، کلامش عطر معنویت را در فضای زندگی پر می‌کرد. صلابت ابراهیم خلیل (ع) را داشت و رضایت اسماعیل (ع) ذبیح را. هیبتش را از موسی (ع) گرفته بود و اثر نفسش را از عیسی (ع)، اقتدارش نمادی از اقتدار سلیمان (ع) بود و آهنگ کلامش به نعمه داود (ع) می‌ماند و حُسن جمالش به یوسف (ع). اخلاق نبوی و شجاعت علوی و شور عاشورایی داشت.

وی متذکر شد: نه آن روز که در قم که طلبه‌ای ساده بود و نه در دورانی که در کرسی تدریس با هیبت استادی بزرگ جلوه می‌کرد و نه هنگامی که به زندان و تبعیدش بردند و نه آنکه زمانی که رهبری مقتدر نهضت عظمی را برعهده گرفت، در هیچیک از این شرایط هیچ تغییر حالتی در ایشان ظاهر نشد و سخن روز اول امام و کلام لحظات آخر زندگی ایشان کاملاً یکی بود.

کد خبر 4936075 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده آمریکا علی لاریجانی وزارت امور خارجه روز قدس ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری مهر هیئت دولت سید عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/عروس امام خمینی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • فوری/عروس امام خمینی درگذشت
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم