Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو تهران که صبح امروز (پنجشنبه ۸ خرداد ماه) با حضور مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۵ ایستگاه از ضلع جنوبی خط ۶ مترو تهران در گذشته افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمینه این وجود دارد که افتتاح ۲ ایستگاه دیگر را با تزریق منابع در دستور کار داشته باشیم.

او به اشاره به ایستگاه‌های ضلع شمالی خط ۶ مترو در کوهسار بیان کرد: پیش بینی ما این است که ۶ ایستگاه را می‌توانیم افتتاح کنیم.

هاشمی با بیان اینکه طول خط ۶ مترو تهران ۳۲ کیلومتر است، گفت: با توسعه این خط از دولت آباد تا حرم مطهر در آینده، طول این خط ۶ مترو تهران حدود ۳۸ کیلومتر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه ۵ ایستگاه افتتاح شده و ۸ ایستگاه نیز به بهره برداری خواهد رسید، بالای ۵۰ درصد پروژه شکل اجرایی به خود پیدا می‌کند.

او افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی، تأمین اوراق مالی و... وجود دارد و به دستور شهردار تهران در حال تلاش هستیم تا گره‌های موجود را باز کنیم.

هاشمی بیان کرد: در برخی از ایستگاه‌ها تا ۹۰ درصد کار ساختمانی انجام شده و بیشترین مسئله ما در زمینه تجهیزات، امکانات، پله‌های برقی، فن‌ها و نیاز‌های تأسیساتی است که بتواند ایمنی تردد مسافران را فراهم کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هدف گذاری ما افتتاح ۱۴ ایستگاه در ۲ خط ۶ و ۷ است که با کمک‌ها و تلاش‌های در دستور کار خیلی در دسترس است که ۱۲ ایستگاه در نقاط مختلف تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید گفت: مترو همیشه یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حمل و نقل بوده و در این دوره مدیریت شهری تأکید شهردار بر توسعه و تکمیل بخش‌های باقی مانده این سیستم حمل و نقلی است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران افزود: نظام بانکی در این زمینه باید نقش موثر داشته باشد و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته است.

او ادامه داد: بانک آینده به عنوان یکی از بانک‌هایی که تعهدی بر عهده اش است، باید به زودی تعهد خود را انجام دهد.

کاظمی گفت: مترو پروژه شهرداری تهران نیست و یک پروژه ملی و مربوط به دولت هم هست.

او گفت: بخش مهمی از حاکمیت باید پشتیبانی کنند که این سیستم حمل و نقلی بتواند مراحل تکمیل خود را طی کند تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر شهردار تهران بیان کرد: اگر به عنوان موضوع شهرداری تهران به مترو نگاه شود، با چالش‌ها و مسائل متعددی مواجه خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: اگر دولت به عنوان یک پروژه ملی از مترو پشتیبانی کند، حتما موانع بانکی هم رفع خواهد شد.

مناف هاشمی در ادامه بازدید درباره اوراق قرضه گفت: اوراق سال ۹۷، ۹۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در خرداد ماه این پول به دست ما رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر در خرداد ماه به نتیجه نرسد، مجبور هستیم مباحث را به شکل حقوقی دنبال کنیم.

او ادامه داد: اوراق سال ۹۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن هم برای مترو است.

هاشمی گفت:، چون شرایط کرونا در کشور وجود داشت، در سال ۹۸ این اتفاق نیفتاد و دیوان محاسبات به شهرداری‌ها فرصت داد تا ۹۹/۰۴/۳۱ که بتوانند اوراقشان را زنده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای دریافت اوراق سال ۹۸ تلاش می‌کنیم، گفت: اوراق سال ۹۹ نیز عدد خوبی است.

او گفت: این ۳ اوراق پشتوانه بسیار بزرگی هستند که با کمک دولت رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهره بردارى از ١٢ ايستگاه مترو تهران تا پایان سال

بیشتر بخوانید: تلاش برای فعال کردن یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو تهران شهرداری تهران مدیریت شهری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خط ۶ مترو تهران میلیارد تومان اوراق سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علیرضا  عبدی سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد برکت با بیان اینکه  امسال در  استان اصفهان و در همه شهرستانهای استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت های مردم همواره در سال های گذشته  هم در اولویت برنامه های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های زنجیره سبز و آبی از مهم ترین گام های بود که در این حوزه برداشته شد.

 سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد:  امسال با استفاده از ظرفیت های مردمی 5 طرح خرد اشتغال از جمله  جمله نانوایی تمام اتوماتیک ،کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت  و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

عبدی با بیان اینکه  تمامی این طرح های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این 5 طرح اشتغال زایی خرد 58 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان  با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت:  این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم  و 40 بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه 5تا 10 درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستانهای دارای ظرفیت در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود