Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام‌حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت::۴۶ هزار و ۷۱۸ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۹۲هزار و ۴۰۲ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

او با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان‌های نیکشهر با ۲۵ هزار و ۱۳۰هکتار، ایرانشهر با ۲۱ هزار و ۳۶۵ هکتار و بمپور با ۲۲ هزار و ۷۷۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست گفت: تاکنون دیده بانی در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

او افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

او افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از ۲۵سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه ملخ صحرایی کشاورزی سیستان وبلوچستان سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان پایش شده است که اگر کشاورزان به موقع پایش نکنند با خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی آفت سِن گندم روبرو می‌شوند.

سِن گندم حشره‌ای گیاهخوار  است که به صورت گروهی به مزارع گندم و جو حمله می‌کند و با تغذیه از این محصولات در مراحل رویشی، موجب کاهش عملکرد می‌شود.
 جهرمی افزود: بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های شهرستان جهرم به کشت گندم اختصاص یافته که از ارقام کشت شده آن می‌توان به سیروان، خلیل و ترابی اشاره کرد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اعلام کرد: مهمترین زمان مقابله با این آفت، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند