Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت‌های مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسن تفقدی در نشست با امیر علی حمیـــــــــدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که به منظور بررسی توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد مراکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در چند سال اخیر در چند دانشگاه کشور کلید خورد خاطرنشان کرد: این مراکز بر اساس اهداف چند بعدی پژوهش، تولید، فناوری و تقویت شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر حوزه پژوهش، به موضوع آموزش نیز پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در مشهد به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و برخی از مشکلات دیگر آنچه شایسته دانشگاه علوم پزشکی بوده در عمل پیشرفت خوبی نداشته است تصریح کرد: این دانشگاه از نظر علمی، وجود تخصص‌ها در گروه‌های علوم پایه و بالینی و مشارکت دربحث سلول‌های بنیادی ظرفیت‌های مناسبی دارد که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم می توان بیش از پیش از آن بهره برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: سلول‌های بنیادی و طب بازساختی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در جهان به شمار می رود و پرداختن به آن چشم انداز روشنی را برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند.   

تفقدی اظهار امیدواری کرد: نتایج این بازدید  موجب تامین زیرساخت‌های لازم و آغاز فعالیت مرکز جامع سلول‌های بنیادی در مشهد شود تا بتوانیم شاهد رشد تصاعدی این دانشگاه در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد سلول های بنیادی مشهد دانشگاه سلول های بنیادی فناوری سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد