Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر لزوم تقویت بُعد نظارتی شورای عالی استان‌ها، گفت: با تعامل دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکلات شهروندان گام برمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا احمدی در حاشیه سی‌ویکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های خود برای ریاست یک سال پیش روی شورای عالی استان‌ها، افزود: یکی از وظایف اصلی شورای عالی استان‌ها بردن طرح به مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیتی که به جز مجلس تنها شورای عالی استان‌ها در اختیار دارد و متأسفانه تاکنون مغفول مانده است لذا از امروز به صورت تخصصی این ظرفیت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و طرح‌هایی را در راستای حل مشکلات شهروندان سراسر کشور به مجلس شورای اسلامی خواهیم برد.

وی افزود: امروز همزمان هم مجلس شورای اسلامی و هم شورای عالی استان‌ها انتخابات هیأت رئیسه خود را برگزار کردند و ما با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگی که در اختیار داریم و با در پیش گرفتن تعامل با همه دستگاه‌ها، تلاش خواهیم کرد تا مشکلات شهروندان را حل و فصل کنیم.

احمدی ادامه داد: امروز در همه جای کشور شوراها حضور دارند؛ لذا با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم شاهد اتفاقاتی تأثیرگذار در حل مشکلات شهروندان باشیم. در این میان همکاری با سایر دستگاه‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد تا به صورت مشترک، طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

ریاست شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم توجه به بُعد نظارتی شورای عالی استان‌ها به عنوان یکی از وظایف این شورا گفت: متأسفانه بُعد نظارت تاکنون مغفول مانده بود؛ لذا سعی خواهیم کرد که در جهت تقویت نظارت گام برداریم و در نخستین گام طرح جامع مدیریت یکپارچه توسط شورای عالی استان‌ها پیگیری خواهد شد.

احمدی درباره بودجه شورای عالی استان‌ها نیز تصریح کرد: برای امسال 36 میلیارد تومان به عنوان بودجه در نظر گرفته شده که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 نتوانستیم آن را به تصویب برسانیم؛ اما قطعا در نخستین جلسه شورای عالی استان‌ها تصویب بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها شورای عالی استان ها مجلس شورای اسلامی مشکلات شهروندان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروهی از دانشجویان و نمایندگان کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اعضای شورای اسلامی شهر اراک دیدار و گفت‌وگو کردند. این نشست در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف شورای شهر و نقش آن در مدیریت شهری و همچنین همفکری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

در این جلسه که به همت حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای شهر در زمینه‌های مختلف، ازجمله حمایت و ارتقاب فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و توسعه علمی و فرهنگی شهر اراک، تأکید کردند و دبیران کانون‌های دانشجویی و جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی دانشگاه، توضیحات جامعی درباره کانون دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه دادند.

پیمان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سید وحید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و علی‌اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک با استقبال از این نشست با پاسخ به برخی از مطالبات و ارائه راهکار بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرده و تعامل دانشگاه و شورای شهر را به‌ویژه استفاده از ظرفیت فعالین دانشجویی را برای مدیریت شهری مفید و پر اثر ارزیابی کردند.

در پایان جلسه دانشجویان از صحن علنی شورای اسلامی بازدید کرده و عین القضاتی توضیحاتی را درباره قوانین، نقش اعضا و نحوه رأی‌گیری شورای شهر توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس