Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دکتر علیرضا زالی  درباره آخرین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران گفت: در 24 ساعت گذشته، تعداد بیماران بستری در بخش‌های عادی 200 مورد و در بخش‌های ویژه 65 نفر بوده است.

اخبار اجتماعی - وی افزود: تعداد موارد جدید بستری با یک افزایش نسبی روبه‌رو بوده است که قابل ملاحظه است و باید تحلیل دقیق‌تری داشته باشیم زیرا این افزایش سینوسی را قبلاً نیز شاهد بوده‌ایم و باید ببینیم که آیا این یک تغییر، مقطعی است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  295 بیمار نیز از بیمارستان‌های استان تهران ترخیص شدند که نشان‌دهنده افزایش میزان ترخیص‌ها نسبت به 24 ساعت گذشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران،   فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تردد غیرضروری در سطح شهر به خصوص درافراد پرخطر و مسن را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های ما، ناوگان حمل و نقل تهران است و در آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده، یکی از بالاترین سهم‌ها را در انتقال بیماری کرونا در کلان‌شهرها، حمل و نقل عمومی داشته است.

زالی افزود: شهروندان باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند و در مواردی که در مترو امکان فاصله‌گذاری کمتر می‌شود تنها راهی که می‌تواند افراد ا از ابتلا مصون کند استفاده از ماسک است. باید اجبار به استفاده از ماسک صورت بگیرد زیرا اگر دو نفری که در مترو در مقابل یکدیگر می‌ایستند، هر دو از ماسک استفاده کنند، ریسک انتقال بیماری به زیر 5 درصد می‌رسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی حمل و نقل عمومی ماسک حمل و نقل عمومی علیرضا زالی ماسک ویروس کرونا کرونا کرونا ویروس فاصله گذاری اجتماعی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله

باستان‌شناسان بقایای یک کلاه‌خود ۲۵۰۰ساله ایلیری (یونان باستان) را در کرواسی کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان به تازگی با کاوش در شبه جزیره «Pelješac» کرواسی یک کلاه‌خود ایلیری (یونان باستان) را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند، که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

«انشنت اوریجینز» نوشته است این شیء دومین کلاه‌خود مشابهی بوده که در این محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و بینش بیشتری را درباره سنت‌های آیینی و رزمی جوامع باستانی در امتداد ساحل شرقی آدریاتیک ارائه می‌دهد.

این کلاه‌خود در بنایی در نزدیکی تپه‌های خاکسپاری واقع در محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و گمان می‌رود پیشکش شده باشد. به این ترتیب، این شیء نشان‌دهنده مهارت رزمی ایلیری‌های باستان است و همچنین نشان‌دهنده ساختار‌های پیچیده اجتماعی و باور‌های معنوی است.

وجود اشیاء مخصوص خاکسپاری، مانند سلاح‌های آهنین که در کنار نخستین کلاه‌خود کشف شده است، نشان می‌دهد این اشیاء به جنگجویان اشرافی تعلق داشته‌اند.

کاوشگران علاوه‌بر کلاه‌خودها، مجموعه قابل‌توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری را در این محوطه کشف کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۵ سنجاق‌سینه برنزی و نقره، زیورآلات برنز مارپیچ، سوزن و صد‌ها مهره شیشه‌ای و کهربایی اشاره کرد. همچنین یک نیم‌تاج برنز و بیش از ۳۰ ظرف به سبک یونانی که بسیاری از آن‌ها در کارگاه‌های معروف آتیک و ایتالیا تولید شده‌اند، نشان‌دهنده شبکه‌های فرهنگی و تجاری گسترده آن زمان است.

این یافته‌ها نه تنها از نظر تاریخی، بلکه به خاطر نقش‌شان در رابطه با تعاملات بین تمدن یونان و ایلیری نیز از اهمیت برخوردارند.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد