Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:55:50 GMT

امکان دریافت تسهیلات را به دلیل بدهکاری نداریم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۱۹۱

امکان دریافت تسهیلات را به دلیل بدهکاری نداریم

ایسنا/فارس شهردار شیراز اعلام کرد که به دلیل بدهکاری بانکی شهرداری‌ها منجمله شهرداری شیراز به بانک مرکزی، امکان دریافت تسهیلات برای تامین بخشی از نیازهای مالی پروژه‌ها از طریق وام یا انتشار اوراق مشارکت جدید، وجود ندارد.

حیدر اسکندرپور پنج‌شنبه ٨ خرداد در مراسم اتمام حفاری تونل و آغاز ریل‌گذاری خط دوم قطار شهری شیراز، با تاکید بر اینکه با مسائل عمرانی در حوزه‌های مختلف نباید برخوردی سیاسی یا جناحی داشت، تاکید کرد که به دلیل بدهی‌های گذشته شهرداری‌ها، منجمله شهرداری شیراز، بانک مرکزی به بانک‌های عامل اجازه ضمانت اوراق مشارکت شهرداری‌ها را صادر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز در توضیحاتی پیرامون اهمیت خط دوم مترو در این شهر، گفت: این خط به دلیل اینکه خدمتی مهم به بخشی از ساکنان جنوب شهر شیراز، مردمی که سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و دینی بر گردن همه دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

او با بیان اینکه مردم این منطقه از شیراز نیازمند دسترسی به حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و ایمن هستند، افزود: مترو از بهترین شیوه‌های حمل و  نقل ارزان و ایمن محسوب می‌شود، البته ایجاد و بهره‌برداری از این سیستم حمل و نقلی برای شهرداری‌ها ارزان تمام نمی‌شود زیرا ۴ برابر هزینه پرداختی شهروندان بابت کرایه، شهرداری باید یارانه پرداخت کند.

شهردار به شهروندان شیرازی قول داد که اگر اوراق مشارکت به سرانجام برسد، تا پایان دولت دوازدهم فاز یک خط ۲ مترو، آماده بهره‌برداری باشد و یادآور شد که این خط از قطار شهری، شمالی جنوبی بوده و تاثیر عمیقی بر ارائه تسهیلات حمل و نقلی به شهروندان و تعدیل ترافیک شیراز دارد.

اسکندرپور با بیان اینکه سال ۹۷ شهرداری شیراز ٦٠٠ میلیارد تومان اوراق مشاکت را منتشر کرده است، گفت: با وجودیکه برای سال ۹۸ نیز بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان سهمیه اوراق مشارکت برای شیراز در نظر گرفته شده بود، اما در دقایق آخر، متاسفانه سهم شهرداری‌های تهران و مشهد ویژه و سهم شهرهای تبریز و اصفهان و شیراز، نصف دیده شد.

او با تاکید بر اینکه اگر بخش دوم اوراق مشارکت به شهرداری شیراز تعلق بگیرد، فاز یک خط ۲ مترو با حداقل ۳ ایستگاه آماده بهره‌برداری خواهد شد، در عین حال تصریح کرد که شهرداری شیراز برای تکمیل فاز اول و بهره‌برداری از آن همانند انجام عملیات اجرایی، مصمم است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: خط ٢ متروی شیراز را امسال و در صورت حمایت کامل مدیران دولتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با قدرت، انرژی و انگیزه بیشتری به سرانجام خواهیم رساند. 

اسکندرپور ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده در هفته‌های آتی عملیات اجرایی خط ٣ و مرحله حفاری این خط نیز آغاز می‌شود و به موازات خط ۲، اقدامات عمرانی خط سوم را نیز دنبال خواهیم کرد.

شهردار شیراز همچنین با تاکید بر اینکه در مسائل عمرانی نباید مواجه‌ای سیاسی داشت، اجرایی نشدن تراموا را به نفع مردم شیراز ندانست و گفت: هزینه اجرای یک کیلومتر مترو ۵۰۰ میلیون دلار است حال آنکه تراموا یک پنجم هزینه احداث مترو را دارد.

اسکندرپور با بیان اینکه کریدوری فرهنگی، تاریخی و مذهبی از مجموعه سعدیه تا آستان شاهچراغ(ع) در فاز یک تراموا تعریف شده است، افزود: تراموا یک ظرفیت برای حوزه گردشگری و توسعه این صنعت پر درآمد در شیراز خواهد بود.

شهردار شیراز وعده داد که فاز اول پروژه احداث تراموا در صورتیکه مانعی ایجاد نشود، سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خط دوم قطار شهری در شیراز، مسیری شمالی جنوبی دارد و قرار است میدان کلبه در مسیر آرامگاه سعدیه را به میدان امام حسین(ع) و شهرک میانرود، متصل کند. بخش‌هایی از این محدوده در شمال و جنوب شیراز، به عنوان مناطق پر تراکم جمعیتی و کمتر برخوردار شهر شیراز تلقی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مترو شیراز بانک مرکزی تراموا بانك مركزي شهرداري شهرداری شیراز اوراق مشارکت شهردار شیراز شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مجتبی حق‌شناس را به‌عنوان «مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به مجتبی حق‌شناس آمده است:

«با توجه به اجرای سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز و بنا به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی تحول‌آفرین نسبت به بهبود، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی در جهت تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز موجود و توسعه‌های آتی همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747740

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت