Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@13:49:59 GMT

چهارمین نفتکش ایران به ونزوئلا رسید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۲۱۸

چهارمین نفتکش ایران به ونزوئلا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش مرکز ترافیک دریایی (marinetraffic) که رصد نفتکش ها بر آب های بین الملل را بر عهده دارد، کشتی فاکسون ایران حامل سوخت صبح روز پنجشنبه وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است.

پیش از این دو کشتی ایران در سواحل ونزوئلا پهلو گرفته و در حال تخلیه بار خود هستند، نفتکش پتونیا نیز به عنوان سومین نفتکش ایران در حال نزدیک شدن به بندر ال پالیتو است و انتظار می رود که تا ساعاتی دیگر در این بندر پهلو بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی فاکسون ایران هم اکنون در محل سواحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی سواحل ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست.

براساس داده‌های مرکز ترافیک دریایی، محل دقیق کشتی فاکسون در طول و عرض جغرافیایی (۱۱.۰۰۵۱۹° / -۶۲.۷۸۳۰۹°) قرار دارد.

سرعت کشتی فاکسون نیز در حدود ۱۴.۴ گره دریایی است. هر گره دریایی برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است.

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فاکسون، این کشتی نفتکش در تاریخ هفتم آگوست (۱۶ مرداد سال ۹۸ ) عسلویه ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است.

کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتکش ایرانی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیردریادار شهرام ایرانی در بازدید از امکانات، تجهیزات و توانمندی‌های بندر امیرآباد از ناوگروه مستقر در اسکله نیز بازدید و فرا رسیدن سال نو و عید نوروز را به همکاران نیروی دریایی ارتش تبریک گفت و از ایشان خواست با اقتدار و صلابت همانند گذشته در حفظ امنیت دریایی و کشتی‌های متردد به بندر خصوصاً ناوگان دریایی کشور جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده تا بدون دغدغه و کوچک‌ترین لطمه‌ای اقتصاد دریا پایه در شمال کشور پر رونق شده و توسعه یابد.

دیگر خبرها

  • برای گردشگری سواحل جنوبی چه کرده‌ایم؟
  • آرامش امواج خزری در سواحل مازندران
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی در هرمزگان
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)