Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماشاءالله عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاشت گونه محلی گل‌های زرد و محمدی در

پارک روستای شیطور به جای گیاهان و درختان بی ثمر از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

وی زمین‌های زیرکشت گل محمدی و گل زرد را به ترتیب ۶ و ۲ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: این گونه گیاهی با آب و هوای منطقه سازگاری دارد و برای صرفه جویی در مصرف آب طرح سامانه آبیاری نوین در آن اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیار شیطور زمان برداشت گل محمدی را ۲۵ روز از نیمه اردیبهشت ماه ذکر کرد و ادامه داد: برداشت محصول صبح زود و قبل از طلوع آفتاب آغاز و پیش از گرم شدن تدریجی هوا باید پایان یاید و بی درنگ محصول به بیرون از مزرعه منتقل تا کیفیت خود را از دست ندهد.

به گفته وی از محصول تولیدی گلاب معطر محلی ، شربت و مربای خانگی تهیه می‌شود و مقداری هم به عنوان برگ گل خشک و غنچه به صورت دم کرده برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
عبداللهی درختان کشت شده در کنار گل زرد و محمدی را سنجد، عناب، زرشک و انواع توت به مساحت ۲ هزار متر مربع ذکر کرد که به گفته وی زمینه اشتغال ۲ نفر به طور مستقیم فراهم شد.

دهیار شیطور از کشت گیاهان دارویی گل گاوزبان، مرزنجوش، به لیمو، کاسنی، آویشن، زیره سیاه و سایر گونه‌های سازگار با اقیلم منطقه به مساحت ۲ هزار مترمربع در آینده نزدیک در پارک محله خبر داد.
عبداللهی تصریح کرد: با توجه به آب و هوای منطقه سبزدشت که به بهشت گیاهان دارویی منطقه شهرت دارد، ۷۰  گونه گیاه دارویی در این منطقه می روید که می‎توان با تحقق شعار انتخابی جهش تولید در سال ۹۹ از این طریق به ایجاد اشتغال‎ و کارآفرینی در مطنقه کمک کرد.

وی به ارائه طرح کاشت گل محمدی و باغ عناب و زرشک اشاره و مشکل طرح را واگذاری زمین از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.

پیش از این گونه‌های بی ثمر از قبیل گل‌های بهاری، چمن، سرو، کاج و از این نوع گیاهان و درختان که به آب فراوان نیاز دارد، در پارک و فضاهای مستعد محله کشت می‌شد.

روستای شیطور دهستان سبزدشت با ۲۵۰ خانوار جمعیت در ۸۲ کیلومتری شهر بافق و در مسیر شهرستان کوهبنان کرمان واقع است .

گل محمدی و زرد به صورت خیلی پراکنده در حیاط منازل تعدادی از مردم شهرستان بافق می روید و محصول آن بیشتر جنبه خود مصرفی دارد. 

دهستان سبز دشت با حدود ۷۵ روستا و آبادی چهار هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و پسته،جو ، گندم و زعفران در آن کشت می شود.

 مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گیاهان بافق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان بافق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گیاهان بافق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی