Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:10:11 GMT

کشف ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در ملایر

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۲۷۲

کشف ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در ملایر

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر گفت: ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در اردیبهشت‌ماه در ملایر کشف و ضبط شد.

علی قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان ملایر در طرح نظارتی ماه رمضان ۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف و محل‌های توزیع مواد خام دامی و لبنی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول یک ماه گذشته ۱۰ مورد پلمب و ۳۶ مورد معرفی واحدها به تعزیرات حکومتی توسط اداره دامپزشکی انجام شده است گفت: ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد نیز در اردیبهشت‌ماه کشف و ضبط  و معدوم شد.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه با توجه به بازگشایی رستوران‌ها در حال حاضر همه موارد بهداشتی از مواد خام دامی و لبنی به صورت روزانه انجام می‌شود گفت: بازدیدهای ما به صورت دوره‌ای ادامه دارد و مسئول فنی مستقل نیز در تالارها و رستوران‌ها داریم که دائماً ورود مواد خام دامی کنترل می‌شود تا در صورت مشاهده عدم تطبیق با مسائل بهداشتی نسبت به معدوم‌سازی مواد خام اقدام شود.

وی از ممنوعیت قطعه کردن فله‌ای مرغ خبر داد و افزود: رستوران‌ها نیز باید همه موارد بهداشتی را رعایت کرده و تنها از مراکزی که با نظارت این اداره و بهداشت است مرغ قطعه شده را خریداری کنند.

قلی‌زاده با اشاره به واکسیناسیون دام‌های شهرستان گفت: واکسیناسیون در مقابله با تب مالت، آبله، هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراخور نیاز و آلودگی منطقه واکسیناسیون در حال انجام است و مابقی نیز در  برابر سایر بیماری‌ها در طول سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان مواد خام واکسیناسیون دام اداره دامپزشکی مواد خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز