Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن امیری  روز پنجشنبه در آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اظهار داشت: گروه صبا در سال ۹۸ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل و با تولید بیش از ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار مگاوات ‌ساعت برق در شبکه سراسری کشور، گامی بلند در جهت تأمین برق پایدار و پیشگیری از بروز خاموشی و قطع برق مردم عزیز میهن اسلامی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال جهش تولید نیز این گروه نهایت تلاش خود را به منظور افزایش بیش از پیش ظرفیت آماده نیروگاه‌ها و تولید برق پایدار نموده است.
امیری ادامه داد: طی دو ماه ابتدایی سال ۹۹ میزان تولید نیروگاه‌های گروه صبا با رشد چشمگیر ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۲ میلیون مگاوات ‌ساعت رسیده است. 
وی عنوان کرد: علاوه بر بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود، گروه صبا در راستای تأمین مصرف رو به رشد برق در کشور، پروژه‌های مختلفی را به منظور توسعه ظرفیت تولید در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به نیروگاه‌ سیکل ترکیبی خرم‌آباد اشاره نمود.
وی با بیان اینکه این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات و هزینه سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیون یورو با شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌گردد اظهار داشت: میزان تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت می‌باشد.
امیری گفت: این نیروگاه توانایی تامین حدود یک درصد از پیک مصرف برق کشور  و ۱۰درصد از تولید برق غرب کشور را دارا می‌باشد.

وی افزود:۲ پروژه بزرگ ملی بخش بخار نیروگاه چابهار و نیروگاه خرم آباد هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات،انجام عملیات به‌سازی نیروگاه شهید مدحج زرگان و افزایش ظرفیت قابل بهره برداری نیروگاه از محل افزایش بهره وری به میزان ۱۵۰ مگاوات در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: اگرچه اجرای پروژه های نیروگاهی عموما در بازه های زمانی چند ساله به انجام می رسد با اجرای پروژه های مذکور در سال جهش تولید مجموعا ۵۱۱ مگاوات به ظرفیت قابل بهره برداری برق کشور افزوده خواهد شد که گام موثری در راستای تحقق شعار سال می باشد.
وی افزود: علاوه بر پروژه های مذکور، چهار پروژه اجرای بخش بخار نیروگاه خرمشهر به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، فاز دوم نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، نیروگاه گازی بندر عباس به ظرفیت ۱۶۷ مگاوات  در دستور کار قرار گرفته که در سال ۹۹ آغاز و بهره برداری از آنها طی سال های آتی به انجام خواهد رسید.

صبح امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی، بزرگترین نیروگاه لرستان در خرم آباد با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم واحد اول و دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد افتتاح شد که این فاز شامل ۲ واحد گازی است و هرکدام ظرفیتی معادل ۱۶۲ مگاوات دارند و با بهره برداری از این واحدها، ۳۲۴ مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد.

همچنین فاز نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که این واحد نیز تا پایان سال به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

با احداث این نیروگاه علاوه بر تولید برق استان و کشور، زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار منطقه و تشویق به سرمایه‌گذاری در منطقه، فراهم شده و علاوه بر این موارد، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای نیروهای متخصص و بومی در استان ایجاد شده است.

برچسب‌ها انرژی برق خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق خرم آباد لرستان انرژی برق خرم آباد لرستان بهره برداری شبکه سراسری تولید برق برق کشور خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این نشست گفت: اجرای این طرح‌ها ۲۰۰ مگاوات برق و دست کم ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند.
مصلح افزود: با وجود استعداد بالای استان در زمینه تولید انرژی برق ازآب ولی تاکنون فقط ۵ نیروگاه به ظرفیت تولید ۳۵ مگاوات برق در استان احداث شده است.
در این نشست زمینه سازی برای احداث ۲ نیروگاه بزرگ خورشیدی درگردنگاه لوداب و آبدهگاه باشت تصویب شد.
این نیروگاه‌های بزرگ مقیاس در قالب دو مجتمع صنعتی و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی احداث می‌شود.
استاندار در این نشست گفت: برای شکوفایی ظرفیت‌های استان در زمینه تولید انرژی‌های پاک ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای در منابع بودجه کل استان اختصاص می‌یابد.
احمد زاده افزود: سرمایه گزاری در صنایع تبدیلی، سردخانه، کارخانه‌های روغن کشی زیتون و رب گوجه فرنگی همچنان درالویت است.
معاون امور اقتصادی استاندار هم به افزایش ۲ برابری ظرفیت ذخیره سازی محصولات دامی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توسعه سردخانه‌ها، شرایط انبار نگهداری گوشت از یک روز به ۲ ماه رسیده است.
عسکری افزود: ظرفیت ذخیره سیب هم از ۲ هزار به ۲۰ هزارتن رسیده است. 
در این نشست ۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و بروز رسانی و تجهیز سردخانه دو هزارتنی تعاون روستایی استان اختصاص یافت.
قبادی رئیس اتاق بازرگانی وکشاورزی یاسوج هم به لزوم فرهنگسازی برای افزایش نقش مردم در سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید مشوق‌هایی برای مشارکت طبقات متوسط و حتی ضعیف مردم در سرمایه گذاری طرح‌ها اقتصادی بزرگ از طریق خرید سهام اعمال شود.
قبادی گفت: آسیب شناسی وحذف گلوگا‌های مشکل ساز در سرمایه گزاری حذف دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های دست و پاگیر از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان