Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل گروه «کتائب سید الشهداء» عراق در واکنش به مذاکرات قریب‌الوقوع بغداد و واشنگتن تأکید کرد که باقی ماندن حتی نظامی آمریکایی در عراق خیانت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابو آلاء الولائی» دبیر کل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» در عراق در صفحه توئیتری خود خطاب به مذاکره‌کنندگان عراقی نوشت که باقی ماندن حتی یک نظامی آمریکایی در عراق خیانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشت: «بزودی مذاکرات رسمی بین عراق و آمریکا آغاز می‌شود، مذاکره‌کننده عراقی اگر خون‌های ریخته شده، ایتام و همسران شهدا را نادیده گرفته و طرد آمریکایی‌ها از عراق را درخواست نکند، خائن است».

 

او افزود: «مذاکره‌کننده عراقی اگر معتقد باشد که باقی ماندن در عراق حتی با یک سرباز حق آمریکایی‌هاست، خائن است... و ما نیز به دقت این موضوع را دنبال می‌کنیم و اگر دیدیم مذاکرات به طرد آمریکایی‌ها و مجازات آن‌ها در راستای اکرام شهدا صورت گرفت، پس چه خوب اما اگر این اتفاق نیفتاد و ما نیز سکوت کردیم پس در آن صورت ما نیز خائن خواهیم بود».

این در حالی است که برخی تحلیل‌گران امور سیاسی عراق معتقدند برخلاف آنچه که گفته می‌شود، مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در ماه ژوئن آینده،  درباره عقب‌نشینی و خروج نهایی آمریکا از عراق است، این مذاکرات، تلاشی از سوی آمریکا برای دور زدن طرح مصوب پارلمان عراق و خریدن زمان بیشتر برای بهانه‌تراشی‌های جدید در راستای تداوم اشغالگری است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: گردان های سیدالشهداء عراق سرباز آمریکایی باقی ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است

یک افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا با اشاره به انزوای جهانی رژیم صهیونیستی بعد از جنایاتی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده تاکید کرد که مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شده و اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا هم بوده طی سخنانی درباره جنگی که میان مقاومت و ارتش اشغالگر جاری است گفت: صداهای جهانی که برای حمایت از فلسطین در جهان بلند شده بسیار بیشتر از صداهای حامی اسرائیل است و حماس یک پویایی سیاسی جهانی ایجاد کرده که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

ریتر در برنامه شبانگاهی شبکه المیادین اعلام کرد که از منظر نظامی غیرمنطقی است که اسرائیل یک جنگ همه جانبه علیه لبنان را آغاز کند. حزب‌الله سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد که می‌تواند توانایی‌ها و سیستم‌های اسرائیل را مختل کند. این نشان می‌دهد که اسرائیل احتمالاً در هر جنگی که علیه حزب‌الله به راه می‌اندازد شکست خواهد خورد.

این افسر آمریکایی درباره فضای جبهه داخلی اسرائیل در سایه جنگ غزه هم اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بسیار خودخواهانه رفتار می کند و پوشش قانونی خود را از دست داده است و در صورت خروج از قدرت تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رسانه عبری: بحران امنیتی اسرائیل به مرکز منتقل می‌شودرسانه عبری: اسرائیل به رژیمی منفور تبدیل شده استوی تاکید کرد که در واشنگتن هم فضا به گونه‌ای است که همه فهمیده‌اند باید از جاه‌طلبی‌های نتانیاهو که اسرائیل را در مسیر تهدید قرار داده است جدا شوند و این امر روابط واشنگتن و تل‌آویو را هم تحت تاثیر قرار داده است. اظهارات مبهم وزارت خارجه آمریکا درباره نقض‌ها و تحرکاتی که اسرائیل انجام می‌دهد بیانگر تغییر مسیری است که اکنون اصلا درباره آن حرف نمی‌زنیم.

اسکات ریتر در ادامه تصریح کرد که وقایع 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) و استواری نظامی و سیاسی حماس و نیز شجاعت مردم فلسطین، اوضاع را به طور کامل در آمریکا و اسرائیل (فلسطین اشغالی) تغییر داده و باب صحبت‌ها درباره امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را باز کرد. درواقع بعد از 7 اکتبر مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شد و حماس هم یک پویایی سیاسی جهانی به وجود آورد که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

این افسر آمریکایی تاکید کرد که اگر حماس به مقاومت خود ادامه دهد، اختلافات میان جهان و اسرائیل هم مقطعی نخواهد بود و قطعا ادامه پیدا می‌کند. امروز می‌بینیم که صدای جهانی که برای حمایت از فلسطین بلند شده از صداهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • با توجه به موضع آمریکا، امیدی به مذاکرات نیست