Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:18:45 GMT

درخشش گیلان در مهرواره فرهنگی هنری لبخند بهارانه

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۴۸۸

درخشش گیلان در مهرواره فرهنگی هنری لبخند بهارانه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ٢٣٠ مخاطب گروههای سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با بهره‌گیری از تکنیک (روش) آزاد به‌ هنرنمایی پرداختند و با ارسال اثر در بخش های طراحی، نقاشی، عکاسی، کلاژ، چاپ و متن ادبی، در این مهرواره شرکت کردند.

اسفندیار ضیایی افزود: گروه داوری بخش‌ عکاسی این رویداد فرهنگی‌ هنری با توجه به برجستگی‌های هنری و محتوایی آثار ارسالی، صدرا آبزن و علی‌ مرادزاده از استان گیلان و ربابه‌ کلاتی‌زاده از استان گلستان را برگزیده این بخش معرفی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: داوران بخش نقاشی این مهرواره نیز آثار محمد امین حاج‌ محمدی، حدیثه باقرپور و ترنم فتحی نیا از گیلان و همایون یوسفی کارخانه از تهران را به‌ عنوان اثرهای برگزیده نقاشی بخش کودک و مبینا آمیقی از استان اصفهان و طراوت ملکی، سیده رونیا صحفی و آتنا صفوتی از گیلان را به عنوان خالقان آثار برگزیده نقاشی بخش نوجوان انتخاب‌ کردند. 

وی خاطر نشان کرد: داور بخش ادبی این مهرواره با نگاهی ویژه به شاخصه‌ های آثار ارسالی سجده‌ صادق‌ زاده ، سیده زینب حسینی، ایلیا صفدری،  کیهانه ابراهیمی، سیده پریناز جعفرزاده و محمد جواد احمدی از استان گیلان را برگزیده بخش ادبی مهرواره فرهنگی هنری لبخند بهارانه معرفی ‌کرد.

مهرواره فرهنگی و هنری اسفندماه سال گذشته به‌ منظور نشاط‌ بخشی افزون‌ تر به جامعه و آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با نقش سلامتی و تندرستی در ایجاد حس شادی و رضایتمندی و ضرورت پاسداشت سلامت فردی و اجتماعی در مواجهه با ویروس کرونا برگزار شد.

 بهداشت فردی، امید به زندگی، قدرشناسی از جهادگران عرصه سلامت و ایمنی فردی و اجتماعی جامعه و نوع دوستی و مسوولیت‌ پذیری اجتماعی در مواجهه با بیماری کرونا، از محورهای موضوعی این رویداد فرهنگی هنری بود.

 مهرواره فرهنگی هنری "لبخند بهارانه" با مشارکت دفتر امور بانوان و استانداری گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی  ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

برگزیدگان مهرواره فرهنگی هنری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تجلیل خواهند شد.

برچسب‌ها رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان مهرواره فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)

عصر ایران - ابونا یماتا گو (Abuna Yemata Guh) کلیسایی واقع در هاوزن وردا (Hawzen woreda) در منطقه تیگرای، اتیوپی است. این کلیسا در ارتفاع حدود 2580 متری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید با پای پیاده از کوه بالا رفت. از این رو، ابونا یماتا گو را می توان غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین عنوان کرد.

کلیسایی زیبا در دل کوه

این کلیسا به دلیل معماری و نقاشی های دیواری زیبای خود که قدمت آنها به قرن پنجم باز می گردد، مشهور است.

کلیسا در قسمت کناری یک صخره در دل کوه کنده شده است و بازدیدکنندگان و عبادت کنندگان برای دسترسی به آن باید از یک پل سنگی طبیعی، و سپس یک پل عابر چوبی باریک مشرف به دره هایی عمیق عبور کرده و در نهایت از یک دیواره سنگی عمودی بالا بروند.

کلیسای ابونا یماتا گو توسط سنت ابونا یماتا، یکی از نه قدیسی که از سوریه، قسطنطنیه یا روم خارج شدند تا مسیحیت را در اواخر قرن پنجم در اتیوپی رواج دهند، ساخته شد.

این کلیسا میزبان برخی از قدیمی ترین آثار هنری مسیحی جهان است. در داخل کلیسا، دیوارها با پرتره هایی از قهرمانان کتاب مقدس و همچنین تصاویری از تمثیل های آن تزیین شده اند.

هوای خشک و فقدان رطوبت موجب شده تا این آثار هنری به خوبی حفظ شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک ناتمام در جهان/ پروژه ای که 140 سال است تمام نشده! (+عکس)

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد