Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:13:28 GMT

مجوز صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۴۹۷

مجوز صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان صادر شد

ماندانا زنگنه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان مرغ و بهره گیری از فرصت مرز، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تنظیم بازار کشور موضوع صادرات مرغ زنده از این استان به خارج از کشور را مطرح و پیگیری کرده که با موفقت وزارت صنعت، معدن و تجارت این درخواست مهم محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجوز صادر شده از اول خرداد به مدت یک ماه است که بر اساس آن امکان صادرات ۴۰۰ تن مرغ زنده از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بدون دریافت عوارض صادراتی امکان پذیر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: صدور مجوز یادشده برای فعالان این حوزه که در ماه‌های اخیر برای فروش مرغ زنده تولیدی خود دچار مشکلاتی بودند کمک قابل توجهی خواهد کرد.

زنگنه افزود: کشورهای افغانستان و پاکستان بازار مناسبی برای صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان به شمار می روند.

وی تاکید کرد: این مجوز در کشور با عنایت مسئولان تنها برای سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای ۲۲۸ واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی به ظرفیت هر دوره پنج میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه است.

از مجموع پنج کشتارگاه موجود مرغ در این استان هم اینک تنها ۲ واحد کشتارگاه در زاهدان و ایرانشهر فعال است.

استان سیستان و بلوچستان دارای یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز خشکی و آبی با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات مرغداری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات مرغداری صادرات غیر نفتی وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات مرغداری صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان مرغ زنده صادرات مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

محمد شیخی  اظهار کرد: گروه فرهنگی جهادی نجوا وابسته به بنیاد نیکوکاری ورزش کشور با هدف انجام فعالیت های خیرخواهانه در زمینه کمک به آزادی مددجویان(ورزشکار) جرائم غیر عمد، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان از ابتدا سال ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی در ابتدا سال جدید در جنوب سیستان و بلوچستان و وقوع سیلآب در این مناطق قهرمانان المپیکی،جهانی و بین المللی مطرح کشور بهمراه قهرمانان استان در غالب گروه جهادی نجوا جهت کمک رسانی به سیل زده گان به مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری چابهار اعزام شدند.

رئیس اداره فرهنگی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: گروه جهادی نجوا با اهدای بسته های کمک معیشتی، ساخت سرویس های بهداشتی ،ساخت محل‌های تخریب شده و همچنین بازدید از زیر ساخت هایی که خسارت وارد شده در مناطق سیل زده جهت بازسازی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور و با توجه به نیازهای روز جامعه نونهال و نوجوانان در خصوص پر کردن اوقات فراغت این عزیزان گروه سرود نجوا متشکل از ورزشکاران رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در زاهدان تشکیل شد که به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نماهنگ اجرا خواهند کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود