Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور : رئیس سازمان برنامه و بودجه ، از تامین مالی آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - انزلی - کاسپین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، آقای خیرالله خادمی با اشاره به بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه منجیل- رودبار و راه‌آهن رشت- انزلی افزود: این دو طرح بخش مهمی از کریدور شمال- جنوب کشور به طول 1340 کیلومتر است که از انزلی تا بندر امام‌خمینی امتداد می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آزادراه منجیل- رودبار حلقه مفقوده بخش آزاد راهی کشور است و راه آهن رشت- انزلی- بندر کاسپین نیز علاوه بر نقش اساسی در تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب و ارتباط با کشور‌های همسایه، موجب اتصال استان گیلان به دو بندر بسیار مهم انزلی و کاسپین می‌شود.
وی تکمیل آزادراه منجیل- رودبار را موجب حذف گلوگاه ترافیکی آزاد راه قزوین- رشت اعلام کرد و گفت: آزادراه قزوین- رشت 138 کیلومتر طول دارد که 129 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و بخش‌های باقی مانده این محور، حدفاصل منجیل تا رودبار به طول 11.3 کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه محسوب می‌شود که از این بخش 3.2 کیلومتر آن در سال 95 به بهره برداری رسیده و 8.2 کیلومتر آن در قالب دو قطعه اجرایی به طول 3.3 و 4.9 کیلومتر در حال اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قزوین- رشت را یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی شمال کشور دانست و افزود: به دلیل اتصال آزاد راه به جاده فعلی، ظرفیت مسیر موجود با در نظر گرفتن ترافیک عبوری از آزادراه بسیار کم است و در نتیجه این گلوگاه مشکل ساز خواهد شد و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث بخش دوم منجیل- رودبار میسر می‌شود.
وی با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه آزادراه گفت: کوهستانی بودن مسیر‌های منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است و احداث این بخش از آزادراه از نظر فیزیکی، سخت‌ترین قسمت اجرایی پروژه است به نحوی که در این 8.2 کیلومتر، حدود 4500 متر پل و تونل احداث خواهد شد که شامل 6 دستگاه پل بزرگ به طول 1687 متر و 4 دستگاه تونل به طول 2821 متر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تسریع در اتمام عملیات اجرایی این پروژه را از اهداف سال جاری شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌ها برشمرد و افزود: پیشرفت فیزیکی کل پروژه در حال حاضر 25 درصد است و طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات اجرایی ابنیه خاص این پروژه شامل پل‌ها و تونل‌ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
خادمی همچنین از قول مساعد محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار به منظور تکمیل هرچه سریعتر آزادراه منجیل - رودبار نیز خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: اتصال ریلی به بنادر شمالی کشور که در فاصله کوتاهی از رشت قرار دارند یکی از اولویت‌های مهم با هدف اقتصادی‌تر کردن مسیر ریلی قزوین- رشت است.
وی افزود: این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول 36 کیلومتر که 25 کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است، امتداد خواهد یافت.
خادمی همچنین از آزادسازی اراضی و شروع عملیات اجرایی زیرسازی و تثبیت بستر مسیر در قطعه 7 نیز بازدید کرد و گفت: زیرسازی قطعات 6 و 7 در حال انجام است و عملیات اجرایی قطعه 8 نیز طبق توافقنامه با سازمان بنادر و دریانوردی، تامین اعتبار و اجرا می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مقرر است سازمان منطقه آزاد کاسپین هزینه تملک اراضی و زیرسازی خط از ایستگاه پیر بازار تا بندر کاسپین را تامین کند.
خادمی افزود: این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی ما در توسعه شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 99 تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکمیل آزادراه معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزادراه منجیل راه آهن رشت شرکت ساخت کیلومتر آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، او همچنین درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور توضیحات تکمیلی ارائه کرد و گفت: تردد در همه جاده های مواصلاتی روان است. محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است. همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

وی افزود: هیچ محدودیت جدیدی نیز در محورهای شمالی اعمال نشده است.

کد خبر 845522 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - جاده‌ای خبر مهم راهنمايى و رانندگى

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی کشور
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر