Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظریف نفوذ تلفن همراه در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان ١٣٠ درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: احداث خط فیبرنوری برای توسعه پهن‌باند روستایی در برنامه این استان وجود دارد که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی افزود: در مجموع ۳٠٠ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود. 

به گزارش ایرنا سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی وزارت ارتباطات ادارات کل پهن باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، اکرم فداکار را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد منصوب کرد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است:

 بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را در کارنامه کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت