Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@15:49:02 GMT

گوترش با نخست‌وزیر عراق گفتگو کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۷۰۶

گوترش با نخست‌وزیر عراق گفتگو کرد

دبیرکل سازمان ملل در جریان تماسی تلفنی با نخست وزیر عراق به بررسی پیامدهای بحران کروناویروس و تاثیرات اقتصادی آن پرداخت.

به نقل از سومریه نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تماسی تلفنی دریافت کرد.
گوترش ضمن عرض تبریک به الکاظمی به خاطر انتصابش برای پست نخست وزیری، برای وی در مقابله با چالش‌های مختلف و تکمیل کابینه وزرا آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص پیامدهای بحران کرونا در جهان، تاثیر اقتصادی آن، تلاش‌های دولت برای مبارزه با این ویروس به عنوان بحرانی انسانی که نیاز به همبستگی و آمادگی همگان و تلاش برای عبور از آن دارد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گوترش و الکاظمی همچنین به بررسی اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق و منطقه پرداختند.
گوترش در جریان این تماس تلفنی بر آمادگی سازمان ملل جهت کمک به تعیین فرصت‌ها و همکاری و شراکت سازنده با دولت عراق برای تثبیت و برقراری ثبات در کشور تاکید کرد.
دبیرکل سازمان ملل همچنین نسبت به اقداماتی که دولت مصطفی الکاظمی اتخاذ کرده، ابراز خوشبینی کرد و آنها را اقداماتی مهم، تشویق کننده و حکیمانه توصیف کرد.
در همین راستا، مصطفی الکاظمی از سازمان ملل و دبیرکل آن خواست تا در راستای برگزاری انتخابات قانونی در عراق و آمادگی برای آن پس از تکمیل تصویب قانون انتخابات جدید همکاری مطلوبی داشته باشند.
وی همچنین از کشورهای دوست و سازمان‌های بین‌المللی خواست عراق را در پشت سر گذاشتن بحران مالی و پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد کشور از طریق همکاری بین‌المللی حمایت کنند.
نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد که دولت جدید عراق برای تقویت حاکمیت عراق و ثبات آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و در مسیر مقابله با چالش‌ها و مشکلات این کشور در زمینه‌های تامین خدمات، توسعه اقتصاد، مبارزه با فساد، تثبیت و تحکیم اصول عدالت و حقوق بشر و نیز تقویت اقتدار قانون در کشور قدم برمی‌دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر عراق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم

 گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آنها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

به نقل از خبرگزاری سما، این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد که تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود. وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟