Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به شرایط جغرافیایی خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، شعبه‌های هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان احداث شده است.

شهریاری با اشاره به وجود دو گسل فعال در خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی جز چهارمین استان حادثه خیز کشور بوده به گونه‌ای که به طور متوسط هر ۱۲ سال شاهد زلزله بالای هفت ریشتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد خراسان جنوبی طی دو سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ امدادگر آموزش دیده با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند و آماده خدمت رسانی به حوادث احتمالی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۳ پایگاه ثابت جاده‌ای و یک پایگاه تیم واکنش سریع در استان وجود دارد، گفت: به دلیل گسترگی جاده‌ها، سالانه حوادث و مشکلات زیادی در مسیر محورها منجر می‌شود که باید حاکمیت چاره‌ای اساسی بیاندیشد.

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از کمبود خودروی نجات در پایگاه‌های استان خبر داد و افزود: فراهم کردن امداد هوایی از جمله موفقیت‌هایی بوده که با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در استان مستقر شده است.

شهریاری با بیان اینکه سوله امدادی در ۱۱ شهرستان استان احداث شده است، افزود: در راستای تأمین آمبولانس و خودرو نجات تلاش‌های زیادی انجام شده اما همچنان با کمبود مواجه هستیم.

وی از فعالیت ۱۴۲ خودرو امداد و نجات در استان خبر داد و افزود: این خودروها در شهرستان‌هایی که دارای حوادث بیشتری هستند، مستقر شده‌اند.

امداد رسانی به ۷۱ هزار نفر

شهریاری از امداد رسانی به ۷۱ هزار نفر در سه هزار حادثه طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: این اقدامات در قالب چهار هزار و ۶۵۷ تیم عملیاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۴۷۷ عملیات رهاسازی توسط نیروهای امدادی انجام‌شده است، افزود: همچنین در این مدت شش هزار و ۷۰۰ حادثه دیده از سیلاب نجات یافته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه انجام ۲۲ سورتی پرواز برای امدادرسانی به شش مورد حادثه از دیگر اقدامات دو ساله بوده است، گفت: ۴۳ هزار نفر با امداد هوایی از مرگ حتمی نجات یافته‌اند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در دو سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار نفر عضو فعال جوان با جمعیت هلال احمر همکاری داشته که ۱۷ هزار نفر عضو سامانه شده‌اند.

شهریاری از همکاری هشت هزار عضو داوطلب با جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: این افراد خدمات زیادی در قالب کاروان‌های سلامت به مناطق محروم داشته‌اند.

اجرای ۲۱ پروژه در هلال احمر خراسان جنوبی

وی بیان کرد: توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی بین محرومان، اجرای طرح‌های حمایتی، جمع‌آوری ۱۷ میلیارد ریال کمک‌های مردمی برای مناطق سیل زده، بهره‌مندی پنج هزار نفر از ایستگاه‌های سلامت هلال احمر و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بیماران صعب‌العلاج از دیگر اقدامات دو سال گذشته است.

شهریاری با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمر در استان بیان کرد: در دو سال گذشته ۹۵ هزار نفر برای دریافت داروهای خاص و کمیاب به این داروخانه‌ها مراجعه داشته‌اند.

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱ پروژه با ۱۸ هزار متر طی دو سال گذشته ایجاد و تکمیل شده است، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان آغاز شده که بخشی تکمیل شده و برخی در حال انجام است.

شهریاری با بیان اینکه ساختمان مرکز اداری با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال انجام است، گفت: همچنین ساختمان اداری و تجاری هلال با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث بوده که با کمبود اعتبار مواجه شده است.

وی اخذ مجوز احداث پنج پایگاه جاده‌ای، ارائه خدمات گفتار درمانی، تک برگ‌کردن تمام اسناد، غربالگری سلامت ۲۷۴ هزار نفر در مبادی ورودی استان، توزیع دو هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های زیان دیده از کرونا و ضد عفونی اماکن عمومی را از دیگر اقدامات دو سال گذشته است.

کد خبر 4936154

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند راهپیمایی روز قدس روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی جمعیت هلال احمر دیگر اقدامات دو سال گذشته انجام شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد به خصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند