Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از تولد نهمین نسل آهوی مغان در سایت تكثیر و احیای آهوی مغان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، هاشم میرزانژاد گفت: اولین زایمان آهو در سال 99 به صورت دوقلو انجام شده است و این زاد و ولد تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط فعلی و تا زمان پا گرفتن بره ها امکان اعلام دقیق تعداد جمعیت آهوان وجود ندارد.
میرزانژاد افزود: پروژه احیای اکولوژیکی امروزه یکی از راه های حفاظت و بقای گونه شناخته می شود. این پروژه در بیشتر کشورها بر روی گونه های بومی به خصوص گونه های تهدید شده و در معرض انقراض و گونه هایی که از زیستگاه طبیعی خود حذف شده اند عملی می شود.
سایت احیای آهوی مغان در 45 كیلومتری غرب شهرستان و در محدوده قشلاق علملو با مساحت 25 هكتار واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آهوی مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی

 

دکتر سعید شهند افزود: سرشماری دو گونه از سمندر که جزو گونه‌های کمیاب و نادر در مناطق کوهستانی استان است ، در شهرستان‌های  مهاباد، بوکان، پیرانشهر، سردشت و اشنویه آغاز شده است .

وی با بیان اینکه این سرشماری با حضور تیم های مختلفی از کارشناسان حیات وحش و محیط بانان یگان حفاظت این اداره کل انجام می‌شود، افزود:  آماربرداری دوبار و به فاصله زمانی ۱۰ روز در زیستگاه سمندر در این مناطق تکرار می‌شود تا آمار تقریبی فراوانی جمعیت این گونه در این زیستگاه‌ها مشخص شود.

شهند با اشاره به اهمیت سرشماری این نوع دوزیست در طبیعت بیان کرد : در این پایش، چشمه ها و جویبارهای منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از جمع‌آوری آمار، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از سمندرها توسط سازمان مرکزی و اداره کل استان انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ناحیه زیست این گونه حاشیه غربی جنگل های زاگرس در شرق حوضه آبریز دجله است  و زیستگاه های آن در استان آذربایجان غربی و مناطق غربی استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز شناسایی شده است.

 سمندر از راسته دوزیستان دمدار و خانواده سالاماندریده (سمندرها) بوده که در لیست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در دسته به‌شدت در معرض خطر انقراض طبقه‌بندی شده و زیستگاه آن چشمه‌سارها، جویبارها و آب‌های روان و زلال است.

تاکنون، هفت گونه سمندر به نام‌های سمندر غارزی، سمندر کوهستانی لرستانی (امپراطور)، سمندر کوهستانی کردستانی (خال زرد)، سمندر کوهستانی آذربایجانی، سمندر آتشین، سمندر تاج‌دار جنوبی و سمندر جویباری ایرانی در کشور شناسایی و نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • احتمال سه برابر شدن جرایم آسیب به حیات وحش