Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان به‌منظور راه‌اندازی و توسعه سرای نوآوری «صنعت ساخت طلا و جواهر» خبر داد.

حمید منتظرالقائم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد درباره تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد که این تفاهم‌نامه در راستای راه‌‌اندازی و توسعه سرای نوآوری «صنعت ساخت طلا و جواهر» در این واحد دانشگاهی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در راستای آموزش و ترویج تفکر خلاق، ایده‌پردازی و توسعه فرهنگ نوآوری در کشور و تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، شناسایی و حمایت از دانشجویان، متخصصان و استادان خلاق، نوآور و کارآفرین و فراهم‌سازی زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی آنها برای ورود به فعالیت‌های کارآفرینانه و خلق ارزش و تولید ثروت از دانش و فناوری و رفع مشکلات جامعه، تمهیدات و بسترهای لازم برای اشتغال دانش‌بنیان را از طریق راه‌اندازی سراهای نوآوری فراهم کرده است.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: «بر اساس خبرهای رسمی، درصد بالایی از طلای کشور در استان اصفهان ساخته می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای این استان برای فعالیت سرای نوآوری بوده و در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موافقت اولیه راه‌اندازی سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهر را کسب کرده است.»

منتظرالقائم، ایجاد و توسعه بسترهای علمی و پژوهشی مورد نیاز در راستای فعالیت سرای نوآوری، توسعه فناوری در زمینه صنعت ساخت طلا و جواهر، جذب و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه با قابلیت تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی، استانداردسازی برای ورود محصول به بازارهای هدف مورد نیاز جامعه، تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات مصوب طرفین، سرمایه‌گذاری و حمایت‌های معنوی مشترک از طرح‌های نوآورانه و استفاده از امكانات و ظرفیت‌های یكدیگر از جمله شبكه متخصصان و توانمندی‌های تیمی را از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به ظرفیت موجود در استان اصفهان، زیرساخت‌های مناسب پژوهشی و فناورانه در واحد دانشگاهی نجف‌‌آباد، جامعیت رشته‌های تحصیلی و ارتباط نزدیک و مؤثر با صنعت، امیدواریم با راه‌اندازی و توسعه فعالیت سرای نوآوری ساخت طلا و جواهر، بتوانیم گام‌های مؤثری در رونق این صنعت به‌منظور حل مسئله و توسعه فناوری‌های نوین در آن به‌عنوان یک صنعت با ارزش افزوده بالا و رقابت‌پذیر، برداریم.»

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: تفاهم نامه تفاهم نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد صنعت ساخت طلا و جواهر پژوهش و فناوری اندازی و توسعه استان اصفهان سرای نوآوری راه اندازی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند