Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه بود که آتش به جان جنگل‌ها و مراتع گچساران در کوه‌های خنگ‌بنار و چندین نقطه دیگر افتاد و با تلاش‌های شبانه‌روزی جنگلبانان و نیرو‌های مردمی آتش برای ساعاتی کوتاه مهار شد، اما شعله‌ها دوباره زبانه کشید.

آتش در کوه‌های گچساران شعله‌ور و مهار آن دشوار شد به گونه‌ای که سپاه، ارتش، مسوولان استانی، کوهنوردان، بسیج و نیرو‌های مردمی و در یک جمله همه برای مهار آتش پای کار آمدند و پس از ۹۶ ساعت تلاش سرانجام آتش مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علت وقوع آتش‌سوزی آن هم در این ابعاد گسترده که منجر به نابودی و خاکستر شدن بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها شد سوالی است که مطرح می‌شود، که آیا عده‌ای سودجو برای رسیدن به اهداف خود دست به چنین اقدام زده‌اند؟

خوشبختانه آتش‌سوزی‌های جنگل‌های گچساران از چشم تیزبین دستگاه قضا دور نماند و همین مسئله موجب شد رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه‌ای برای پیگیری موضوع و برخورد با مسببین حادثه صادر کند.

حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران باید به صورت ویژه بررسی و هرگونه اقدام عمدی یا قصور در موضوع دقیقا کاوش و در صورت لزوم پرونده قضایی تشکیل شود.

مقام ارشد قضایی استان در این نامه به دادستان عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: با توجه به آتش سوزی وسیع جنگل‌های گچساران، لازم است دادستان ورود موثر نموده و برای علل و عوامل محیطی یا اداری، قصور‌های صورت گرفته در روند اطفاء آتش سوزی، گزارش و در صورت وجود هر گونه جرم مراتب را تشکیل پرونده رسیدگی قضایی نمایند.

رئیس کل دادگستری در همین زمینه اظهار کرد: این قابل پذیرش نیست در منطقه‌ای مانند گچساران، چنین حریقی با این وسعت اتفاق بیفتد و این حجم از خسارت را بر محیط زیست و زیست بوم منطقه وارد نماید و پیش بینی این بحران صورت نگرفته یا مدیران در خصوص موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام نداده باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه آتش سوزی پیگیری قضایی رئیس کل دادگستری آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، داوود قوی پنجه با اشاره به اینکه این آتش سوزی ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در میدان امام علی تالش رخ داده بود گفت: ۱۵ آتش نشان با ۵ دستگاه اطفای حریق آتش سوزی از شهر تالش و ۴ دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرستان‌های همجواری، چون اسالم، لیسار و جوکندان این مجتمع سه طبقه قرآنی را در مدت یک ساعت مهار کردند. 
وی با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم این ساختمان روی داده و کل طبقه و سقف را فرا گرفته بود افزود: در این عملیات ۴ آتش نشان به صورت جزئی مصدوم شدند، که برای مداوا به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شدند.
شهردار تالش با اشاره به اینکه این ساختمان متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است، گفت: کسی در این حادثه آسیب ندید وعلت و میزان خسارت آتش سوزی در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش