Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در جلسه کارگروه مشترک ثبتی با مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: از تمامی کارکنان ادارات ثبت استان و مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران به جهت پیگیری احیای موقوفات و تثبیت و جانمایی موقوفات در سامانه GIS تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: جانمایی موقوفات در سامانه GIS طی سال جاری، شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف است.
حیدری گفت: در حال تلاش و پیگیری‌های مداوم و مستمر برای جانمایی موقوفات با همکاری اداره کل ثبت اسناد مازندران در این سامانه هستیم. سنددار کردن اراضی وقفی برنامه اداره‌کل ثبت مازندران در امسال عباسعلی زارع مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران نیز در این جلسه گفت: فرهنگ وقف ریشه در مسائل اعتقادی دارد و اولین واقفان نیز ائمه اطهار (ع) بودند که مسلمانان با پیروی از امامان معصوم بخشی از اموال خود را وقف کردند.
او با بیان اینکه واقفان خیراندیش برای توسعه علمی، آموزشی، کمک به نیازمندان، ایتام و برای عزاداری شهادت امام حسین (ع) وقف کردند، افزود: واقفان نگاه بلندی به مسائل اعتقادی داشتند و باید تلاش کنیم نیات موقوفات زنده و پویا باشد.
زارع گفت: در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد تثبیت مالکیت و جانمایی موقوفات در سامانه GIS مازندران یکی از برنامه‌های اداره ثبت اسناد استان به‌شمار می‌رود و روسای ادارات ثبت باید نهایت همکاری را در راستای اجرای تفاهم نامه اوقاف و ثبت داشته باشند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: در کنار اوقاف برای ثبت مالکیت اراضی وقفی استان هستیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه مازندران ثبت اسناد مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شمیرانات که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد اظهار کرد: اقدامات ستاد انتخابات در فرمانداری شمیرانات قابل تقدیر است و توانستیم مؤلفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم.

ذاکریان با اشاره به توزیع اقلام اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته این اقدام بدون کوچک‌ترین تنشی در شمیرانات انجام شد.

وی در ادامه آغاز هفته فرهنگی شمیرانات خبر داد و افزود: شمیرانات طی سال گذشته در این حوزه جز شهرستان‌های پیشرو بود، امسال نیز همه عوامل باید پای کار باشند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی معرفی شود.

فرماندار شمیرانات در خصوص کاهش مصرف آب و برق در ادارات شهرستان نیز عنوان کرد: در این زمینه باید اقدام جدی صورت بگیرد و نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاهش مصرف را باید رقم بزنیم تا فشار مضاعف به بخش انرژی کشور تحمیل نشود.

ذاکریان با اشاره به محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان کارگزاران نظام گفت: خودسازی مسؤولان، فعالیت در حوزه‌های اقتصادی به منظور «جهش تولید و مشارکت مردم»، حوزه عفاف و حجاب از محورهای بیانات ایشان بود که باید در همه این حوزه‌ها در شهرستان فعال باشیم.

وی به اقدامات مسؤولان شمیرانات در روستاهای این شهرستان اشاره و بیان کرد: تحقق اهداف نیازمند سازمان دهی است تا برنامه‌ها به درستی و در زمان مشخص اجرایی شوند.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر ضرورت تثبیت مالکیت ادارات این شهرستان عنوان کرد: ضروری است که طی یک ضرب العجل با همکاری اداره ثبت ادارات شمیرانات نسبت به تک برگ کردن اسناد اقدام کنند.

کد خبر 6084898

دیگر خبرها

  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است