Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از پیشرفت سه برابری در پرداخت اعتبار به پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: در این شرایط تحریم ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی پرداخت‌شده اما تمام هدف دولت افزایش این اعتبار به ۷۰ هزار میلیارد تومان است و لازمه انجام این کار تلاش و واریز پول به خزانه دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن الغدیر استانداری با اشاره به وضعیت گیلان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اظهار کرد: استان گیلان با ۴۱ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ۹۲ پروژه جهش تولید دارای رتبه برتر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال بیش از دو هزار پروژه جهش تولید به دبیرخانه برنامه‌وبودجه گفت: بر اساس آمار دو هزار و ۳۰۰ پروژه جهش تولید به دبیرخانه ارسال‌شده که از این تعداد ۹۰۰ پروژه مورد تأیید قرارگرفته و ۹۲ پروژه مربوط به استان گیلان بااعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات فروش نفت توسط جمهوری اسلامی بیان کرد: ایران در شدید و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های ظالمانه بوده و ما حتی اجازه فروش یک قطره فروش نفت را نداریم ولی با تمهیدات اندیشیده تاکنون توانستیم با این شرایط به سازگاری رسیده و شرایط در کشور را عادی کنیم.

نوبخت اقدامات ایران در مقابله با کرونا در شرایط تحریم را بسیار مناسب برشمرد و تصریح کرد: کرونا اقتصاد دنیا را نابود کرده و بسیاری از کشورهای پیشرفته که جمهوری اسلامی را تحریم کرده بودند با مشکلات جدی مواجه شدند اما اقدامات ایران باعث مهار نسبی این ویروس در کشور شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر لزوم تأمین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع ملی افزود: دولت برای تأمین این میزان از اعتبار باید از سه طریق فروش نفت، مالیات و واگذاری دارایی‌ها اقدام کند اما نفت در کشور به فروش نرسیده و پرداخت مالیات به دلیل کرونا سه ماه به تعویق افتاده است.

وی با اذعان به اینکه دولت در این شرایط سخت حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داده است، تصریح کرد: دولت در سال گذشته ۴۴۸ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان مصوب کرده که از این میزان ۴۴۱ میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است.

نوبخت از پیشرفت سه برابری در پرداخت اعتبار به پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: در این شرایط تحریم ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی پرداخت‌شده اما تمام هدف دولت افزایش این اعتبار به ۷۰ هزار میلیارد تومان است و لازمه انجام این کار تلاش و واریز پول به خزانه دولت است.

معاون رئیس‌جمهور لازمه پیشرفت اقتصاد کشور را افتتاح پروژه‌های عمرانی دانست و بیان کرد: در همه جای کشور اکثر جوانان مشغول به فعالیت و کار هستند زیرا هرچه پروژه‌های عمرانی در کشور به بهره‌برداری برسد کشور با پیشرفت مواجه شده و اشتغال ایجاد می‌شود به‌طوری‌که تا خرداد ماه بیش از ۳۱ هزار میلیارد اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص‌یافته است.

این خبر تکمیل می‌شود ...

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی تحریم پروژه های عمرانی استان گیلان پروژه های عمرانی هزار میلیارد تومان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت