Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@21:17:38 GMT

گوگ دره، جاذبه رودبار قصران

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۸۹۳۳

گوگ دره، جاذبه رودبار قصران

به گفته قدیمی‌ها دلیل نامگذاری دره به گوگ به خاطر وجود درختان گوج است اما به مرور زمان و تغییر زبان «گوج‌دره»به گوگ دره معروف شد. درخت گوج از خانواده درختان زالزالک و ازگیل است. قبل از آنکه زمین‌های کشاورزی و دیمی این بخش از منطقه تبدیل به باغ‌های گیلاس شود این دره پر از درختان گوج بود و دلیل شهرت اینجا همان درختان زیبا با میوه‌های خوشمزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جاذبه‌های این دره می‌توان از چشمه پرآب گرو نام برد. 
منطقه رودبار قصران سال 1334 صاحب شهرداری شد و با گذشت سال‌ها روستاهای این منطقه حال و هوای شهری به خود گرفت. وجود امکانات شهری و آب و هوای خوب گزینه مناسبی برای جذب تهرانی‌ها به منطقه شد و این‌طوری بود که ویلاسازی بیش از کاشت درخت و باغبانی در آن رونق گرفت. برای بومیان این منطقه جالب است غریبه‌هایی که هیچ شناختی به هویت و دلیل نامگذاری این خیابان ندارند به اشتباه آن را گرگ می‌گویند در صورتی که اینجا «گوگ دره» است نه «گرگ دره». 

کد خبر 515447 برچسب‌ها محله همشهری محله درختکاری آب و هوا - ایران شهرداری کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله درختکاری آب و هوا ایران شهرداری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالا‌ها و محصولات تولید داخل کشور گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی رودبار در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۷۰۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این گردو‌های قاچاق را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.
فرمانده انتظامی رودبار گفت : متهم ۳۹ ساله که کالای قاچاق را از یکی از استان‌های غربی کشور به رشت حمل می‌کرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان