Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: مشکل آب منطقه غیزانیه و روستاهای دهستان مشرحات استان خوزستان تا پایان خرداد و ظرف سه هفته آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه پروژه آبرسانی به غیزانیه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در حال انجام است، گفت: این طرح با برخورداری از خط انتقال ۲۵ کیلومتری و ایستگاه فشار تا پایان خردادماه به سرانجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر خط لوله سابق انتقال آب در منطقه غیزانیه وجود دارد، ولی میزان پرت آب این خط سه برابر متوسط کشور بوده و به حدود ۷۰ درصد رسیده است از این رو با توجه به هزینه‌بر بودن تعمیر خط انتقال آب قدیمی، برنامه ایجاد این خط جدید در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو افزود: همچنین حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز برای رفع مشکل آب هشت روستای دهستان مشرحات اختصاص یافته که ظرف سه هفته آینده مشکل فعلی منطقه غیزانیه و دهستان مشرحات برطرف خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به وجود ۶۲ هزار روستا در کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون در روستا‌های یاد شده زندگی می‌کنند که از این تعداد ۲۳ هزار روستای کمتر از ۲۰ خانوار هستند و طبیعتا پراکندگی روستا‌ها آبرسانی به این مناطق را مقداری دشوارتر کرده است.

وی یادآور شد: تا پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید حدود ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به آب شرب بهداشتی و پایدار دسترسی داشتند، ولی این رقم هم اکنون به حدود هشت میلیون رسیده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان تا پایان دولت دوازدهم به حدود ده میلیون نفر خواهد رسید.

تقی‌زاده خامسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مصوبه امروز هیئت دولت، گفت: در طی چند سال اخیر به دلیل بروز خشکسالی در کشور، کشت برنج به جز استان‌های مازندران و گیلان در سایر مناطق ممنوع اعلام شده بود، ولی براساس تصمیم امروز هیئت دولت محدویت کشت برنج برای استان خوزستان برداشته شده است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تاکید کرد: بر همین اساس طبق برآورد صورت گرفته در سال آبی جاری ۱۳ درصد به اراضی زیرکشت استان خوزستان افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین با موافقت مقام معظم رهبری از منابع صندوق توسعه ملی حدود ۵۰ میلیون یورو برای طرح جامع فاضلاب اهواز اختصاص داده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی خوزستان وزارت نیرو تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمد آئینی که با هدف شرکت در ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است در این سفر از آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز نیز بازدید کرد.

وی در این بازدیدها خاطرنشان کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری از استان های سرآمد کشور بوده و می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها محسوب شود.

او یادآور شد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری همچون مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مدد همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

بازدید از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و همچنین پروژه‌های نوسازی مردمی و پروژه‌های بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی شهر تبریز از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بود.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز که در این بازدیدها معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اظهار کرد: طول مسیرگشایی هزار و ۸۰۰ متر بود و در مجموع ۷۵۰ ملک در این پروژه نیازمند تملک است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده این پروژه امسال به اتمام رسیده و به مسیر ایده لو متصل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین اظهار کرد: این پروژه در حوزه منطقه ۱۰ تبریز توسط شهرداری منطقه یک در حال اجرا بوده و تا کنون ۱۰هزار میلیارد ریال برای تملک در این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب موسوم به پروژه ملی طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه فاز به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر را از اولویت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و نهادهای قضایی و همچنین تلاش‌های شهردار تبریز در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مهمی در این خصوص انجام یافته است.

 

دیگر خبرها

  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳