Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قلی نژاد روز پنج‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به همین دلیل از عموم مردم به ویژه گردشگران، دامداران و جوامع محلی انتظار است در هنگام ورود و استفاده از طبیعت از افروختن آتش خودداری و هنگام ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: چندین فقره آتش سوزی در مراتع  مناطق کوهستانی بوشهر در روزهای اخیر رخداده که با تلاش فراوان مردم و مسئولان نسبت به مهار آن اقدام شده و هم اکنون نیز آتش در ارتفاعات کوه سیاه دشتستان شعله‌ور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی نژاد اضافه کرد: وقوع آتش سوزی‌های کنترل نشده و گسترده موجب خسارت فراوان به پوشش گیاهی، خاک، تخریب زیستگاه‌ها، افزایش سرعت فرسایش خاک و خسارت به طبیعت خواهد شد براین اساس پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی بسیار مهم و ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: علت افزایش و وقوع آتش سوزی‌ها در روزهای اخیر افزایش دما، خشکی، کاهش رطوبت و خشکیدگی پوشش علفی و مرتعی است به همین دلیل انتظار می‌رود مردم در پیشگیری و مهار آتش‌سوزی‌ها پیشگام باشند.

وی یادآور شد: در فصل بهار امسال با افزایش دما آتش سوزی‌های متعدد و گسترده در مراتع و جنگل‌های کشور به ویژه در جنوب و جنوب غرب به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: در استان بوشهر بارندگی‌های مطلوب زمستان و بهار باعث افزایش پوشش علفی و مرتعی در مناطق کوهستانی شده و همین امر خطر آتش سوزی و از بین رفتن مراتع را افزایش داده است.

قلی نژاد ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی باید مراتب را به ادارات منابع طبیعی و محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

قلی نژاد عنوان کرد: در مهار و کنترل آتش سوزی‌های  اخیر در استان بوشهر جوامع محلی و همیاران محیط زیست همکاری بسیار مطلوبی را با مسئولان و محیط بانان و جنگل‌بانان داشتند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی آتش سوزی استان بوشهر آتش سوزی ها محیط زیست قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اعزام ۴۵ آتش نشان در پی آتش سوزی در بازارچه صیقلان رشت، گفت: یک باب مغازه در آتش سوخت و بدلیل پشت بام بهم پیوسته ۲ مغازه همجوار آسیب دید که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی مهار شد.

شهرام مومنی شامگاه سه شنبه ۷ فروردین ماه با اشاره به حادثه آتش سوزی در بازارچه صیقلان نرسیده به پاساژ گلستان در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه عصر سه شنبه هفتم فروردین، اظهار کرد: ۱۱ خودروی آتش نشانی به همراه ۴۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به کوچه‌های تنگ و باریک شهر رشت، افزود: سریعا خودروهای سبک وارد عملیات شدند و دیگر خودروها نسبت به پشتیبانی اطفای اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت درباره جزئیات آتش سوزی، گفت: یک باب مغازه فروش پلاستیک در آتش سوخت و سقف دو باب مغازه همجوار بدلیل پشت بام‌های بهم پیوسته دچار آسیب و خسارت شد.

مومنی با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، تصریح کرد: در این حادثه به کسی آسیب جانی وارد نشد و آتش سوزی با تلاش آتش نشانان به موقع خاموش شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی رشت، وی با تقدیر از تلاش نفس گیر تیم‌های عملیاتی، خاطرنشان کرد: کوچه‌های تنگ و باریک بازارچه، سقف‌های بهم پیوسته و چوبی می‌توانست شعله وری و خسارات بیشتری را رقم بزند اما تلاش نفس گیر تیم‌های عملیاتی سبب مهار آتش و جلوگیری از خسارت و حوادث بیشتر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان