Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی بیان کرد: در این راستا در روزهای پایانی فروردین و ابتدای اردیبهشت امسال ۲ محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد.

وی ادامه داد: سومین کشتی حامل این محموله نیز، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر ۶ هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی اضافه کرد: سومین محموله این کمک‌های بشردوستانه پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز میلک-زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش اول و دوم از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، در قالب ۶۳۸ کانتیتر بارگیری و از طریق مرز میلک-زرنج به افغانستان ارسال شد.

وی بیان کرد: اولویت اصلی این اداره کل انتقال سریع محموله ترانزیتی به مرز میلک برای ورود به کشور افغانستان است که در این راستا همکاری‌های خوبی بین شرکت حمل و نقل زمینی، اداره کل گمرک چابهار، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و اپراتور بندر شهید بهشتی در جریان است.

آقایی افزود: میانگین توقف این کالا در بندر چابهار کمتر از ۵ روز بود. تجار و بازرگانان افغانستان می‌توانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور برای صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در صورت تامین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رونق تجارت در این بندر استراتژیک، علاوه بر رشد اشتغال مستقیم در عملیات بندری شامل تخلیه، بارگیری، نگهداری و تحویل کالا، باعث افزایش و تقویت اشتغال غیر مستقیم نیز شده است.

آقایی تصریح کرد: تردد کامیون‌های حامل بار در محورهای استان موجب ایجاد درآمدهای جانبی در بخش‌های تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، خدمات رفاهی و سایر شقوق خدمات‌رسان برای مردم آن منطقه شده که این مهم در رونق اشتغال نیز تاثیر شگرفی ایفا کرده است.

کد خبر 515765 برچسب‌ها گندم بنادر استان سیستان و بلوچستان هند افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گندم بنادر استان سیستان و بلوچستان هند افغانستان بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار