Web Analytics Made Easy - Statcounter

به جای برچسب زدن، فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید که سال‌های سال است پای این انقلاب خون داده‌اند و خون دل خورده اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- ساسان‌میـری؛ * محرومیت و خوزستان دو کلمه جداناپذیری که هر از چندگاهی با مـوضـوعاتـی ماننـد ریزگرد‌ها، قطع شدن مداوم آب و برق، موضوعات مناقشه برانگیز انتقال آب‌های خوزستان و اکنون هم غیـزانیـه پررنگ و تیتـر اول اهالی قلم می‌شود، ولی مانند همیشه رفته رفته همه چیز فراموش شده و یک خوزستان می‌ماند و محرومیت‌های کثیر مردمانی که دیگر نه در مورد دموکراسی و توسعه ملی دادخواهی می‌کنند و نه از سهمشان در درآمد‌ها نفتی حرفی به میان می‌آورند و حتی کوچکترین اعتراضی نیز به قیمت‌های نجومی اقلام مورد نیاز زندگیشان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تنها خواستشان هوایی نسبتا پاک برای تنفس و آبی برای نوشیدن است؛ براستی که جناب روحانی چه خوب عزت را به این مردم بازگرداندند.
جناب، توسعه و حقوق شهروندی پیشکش یک جرعه آب به این مردم بدهید، بلکه کمی از عطش درونیشان کاسته شود و راحت‌تر با این تناقض کنار بیایند که چگونه است، دغدغه اصلی مان رنج و حقوق انسانی و نحوه برخورد دولت‌های دیگر با مردمانشان است، ولی خودمان در مقابل رنج هموطنانمان پنبه در گوش می‌گذاریم و به راحتی عدل خواهان را ضد انقلابی خوانده و آن‌ها را با سرکوب در نطفه خفه می‌کنیم.
روزگاری نیز در کتاب جغرافیای دوران دبیرستان می‌خواندیم: (آفریقا، سرزمینی غنی با مردمی فقیر) حال این تیتر برایمان قابل فهم می‌شود وقتی می‌بینیم مردمانی که زیر پای آن‌ها نفت جاری است ولی برای مخارج زندگی شان به سبب مشقت‌های زیاد حتی تا کام مرگ کشیده می‌شوند.
قدر این مردم را تنها نخل‌های خین و آب‌های اروند و شوره زار‌های شلمچه می‌دانند؛ مردمانی که در کنار دستشان شاهد انتقال لوله‌های نفت هستند، ولی در لوله‌های آب خانه شان تنها هوا جریان دارد.
مسئله‌ی غیزانیه نیز معادله‌ی پیچیده‌ای نخواهد داشت با یک بررسی سطحی می‌توان اساس این مشکل را ریشه یابی کرد می‌پرسید چه طور؟۳۸درصد آب‌های سطحی کشور در خوزستان است و این درحالی است که اکثـر شهر‌های این استان به خصوص شهر اهواز با مشکلات عدیده‌ای در رابطه با آب شرب دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر آن روزانه قریب به پانصدهزار بشکه نفت تنها از منطقه غیزانیه برداشت می‌شود، ولی اینگونه شاهد مظلومیت و محرومیت ساکنین این روستای شهید پرور هستیم .
حال تنها یک پاسخ باقی می‌ماند؛ نفوذ و دستپخت افکار آمریکا در اداره اقتصاد این مرز و بوم و از طرفی فساد و رانت‌خواری در قوه مقننه و قوه مجریه که چندسالیست جز کارنامه‌ای سیاه چیزی بر جای نگذاشتند.حال مرور قانون اساسی برای مردم بی سرپناهی که جواب خود را از لول تفنگ دریافت کردند، دردی را دوا نمی‌کند. باید ماند تا بلکه ظهور امام عصر(عج) دوا بخش درد این مردم از همه جا رانده‌شده باشد.
این مسئله دیگر به یک اصل تبدیل شده که همیشه زیاده خواهی وطن فروشان مزدور، نه تنها مردم خوزستان بلکه ساکنین تمامی استان‌های مرزی را قربانی کند. مگر این مردم تقاص چه گناه نکرده‌ای را پس می‌دهند که یک سال دارو ندارشان غرق در آب می‌شود و سالی دگر در پی جرعه‌ای آب به گلوله بسته می‌شوند.
الان هم که استاندار خوزستان و رییس جمهور محترم دستور به رفع هر چه سریع‌تر مشکل بی آبی غیزانیه دادند، حال سوال ما اینجاست که اگر این مشکل با یک دستور رفع می‌شد چرا تا الان اقدامی نکردند؟ مگر اینکه اینان عامدانه در حال تلاش‌اند تا نارضایتی مردم را به حداکثر برسانند. البته که ما امیدواریم که جمعه‌ی معروف جناب روحانی برسد تا از درد مردم باخبر شود و دست بکار شود هرچند خداکند اینبار استثنا ً دست بکار سازندگی شوند. گرچه مسائل حوزه‌های مختلف خوزستان فرابخشی است و همه دستگاه‌ها و بخش‌ها باید همکاری و تعامل داشته باشند تا مشکلات از میان برداشته شود.   خواست ما این است که از فعالین جوان به خصوص قشر دانشجو در نشست‌هایی دعوت به عمل آید تا پیشنهادات اجرایی خود را باعنایت به اهمیت نقش جوانان و تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر بهره گیری از ظرفیت نیرو‌ها و استعداد‌های جوان، در این راستا ارائه دهند.
هرچند سایر شهر‌های خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، خرمشهر آزاد شد، آباد نشد. دزفول هشت سال دفاع کرد، ولی دفاعش برای بقاء پایان نیافت، مسجد سلیمان اولین معدن طلای سیاه، سیاه‌بخت باقی ماند. اما عزیزان امروز فریاد غیزانیه نه فریب است و نه قریب صدای مستضعفانی است که صاحبان اصلی این خاک و انقلاب اند و برماست که با دادخواهی و عدل جویی حق مستضعفین را بازستانیم.
من مسلمان ام به جای برچسب زدن، فکر چسب زخمی برای دوای درد این مردمی باشید که سال‌های سال است پای این انقلاب خون داده اند و خون دل خورده اند.   ساسان‌میـری، دبیـرکـل‌تشکـل انجمـن‌اسلامـی‌دانشجـویان‌مستقـل دانشگاه آزاد بهبهان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غیزانیه انجمن اسلامی یادداشت دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: امنیت یک مقوله بسیط و از نیاز‌های اساسی جامعه است. یکی از مهمترین ابعاد امنیت، امنیت اموال و دارایی مردم جامعه و بیت‌المال است. با توجه به اینکه اموال غیرمنقول سهم قابل توجهی در دارایی جامعه دارد، تامین امنیت مالکیت مردم و جامعه، به عبارتی صیانت از مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی یکی از وظایف بسیار مهم حاکمیت است.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت و صیانت از مالکیت، کاری حاکمیتی است و به این دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است. اعتبار دادن به معاملات غیررسمی، مالکیت اموال غیرمنقول را به خطر می‌اندازد و این یک تهدید است. اگر اعتبار اسناد عادی باشد، به مالکیت اموال غیرمنقول تزلزل وارد می‌کند بنابراین برای ترویج انجام معاملات به صورت رسمی تلاش می‌شود تا از تزلزل مالکیت مردم و جامعه جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با ترویج معاملات رسمی، مالکیت در جامعه تثبیت پیدا می‌کند و امروز در خوزستان شاهد هستیم که با تلاش همه مدیران استانی و فراهم کردن زمینه تثبیت مالکیت در همه عرصه‌ها، اقدامات بزرگی انجام شده است.

دهقانی با اشاره به تثبیت اراضی در خوزستان عنوان کرد: اختلافات برطرف و تداخلات رفع شد و کار‌های بزرگی رقم خورد. امروز تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی مردم در خوزستان به ۷۰ درصد رسیده است که به اندازه چهار استان است. در حوزه صدور اسناد رسمی نیز اختلافات و موانعی در استان خوزستان وجود داشت که با تلاش انجام‌شده، سند بیش از ۶۶ هزار هکتار اراضی وقفی پس از ۱۰۰ سال صادر شد.

وی افزود: در عرصه ملی در استان خوزستان، بیش از ۹۹ درصد یعنی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تثبیت شده است. در حریم و بستر رود‌ها نیز اقدامات بزرگی انجام شد که حاصل تلاش مدیران است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: تالاب‌های استان خوزستان سرمایه ملی هستند و برای اولین بار در کشور، سند به صورت مستقل برای تالاب‌ها صادر شد. با کمک مدیران، برای اولین بار ۳ هزار و ۸۶۰ هکتار از مساحت تالاب‌ها در استان خوزستان تثبیت شد. اعمال حق مالکیت با صدور سند مالکیت انجام می‌شود که این کار بزرگ در استان خوزستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، تثبیت مالکیت در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید اهمیت دارد. اینکه سرمایه‌گذاری تثبیت مالکیت داشته باشد، قطعا موجب تقویت تولید می‌شود. تلاش می‌کنیم تثبیت مالکیت را در حوزه تولید و صنعتی در استان خوزستان به بهترین وجه به منصه ظهور برسانیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • امروز با مولانا: نیست مرا را جز تو دوا ای تو دوای دل من
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم