Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی  سماواتی,مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان  افزود: در دستور کار‌های جدید این صندوق، با بیمه شدن کشاورزان ساکن شهرها که کار آن‌ها در روستاست و حذف محدودیت سنی در صندوق،موجب افزایش بیمه شدگان  زیرپوشش شده است.   او اضافه کرد: ۸۰ کارگزاری صندوق برای رفاه حال روستاییان در دهستان‌ها ایجاد شدند که  وظیفه نام نویسی ، تمدید و تشکیل پرونده افراد را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان بیان داشت: هر فرد برای عضویت در صندوق  می تواند با مراجعه به کارگزاران، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در سامانه الکترونیکی صندوق نام نویسی کند و از مزایای صندوق در آینده و یارانه دولتی پیش بینی شده استفاده می‌کند.   سماواتی سالانه بودن پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تعیین حق بیمه پرداختی از سوی فرد به انتخاب فرد و با میزان وسع مالی فردبیمه شده  و پرداخت ۱۰ درصد از ۱۵ درصد حق بیمه پرداختی از سوی دولت را از مزایای این صندوق اعلام کرد.   تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌های روستایی، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها، امنیت و آرامش آینده روستاییان و عشایر و جلوگیری از مشکلات اجتماعی، از اهداف ایجاد صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است. انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی خانوار روستایی و عشایر سامانه الکترونیکی روستاییان و عشایر صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان