Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@18:21:46 GMT

چین لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۱۲۷

چین لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را تصویب کرد

کنگره ملی خلق چین امروز پنجشنبه که آخرین روز از سلسله نشست های پارلمان چین بود با ۲۸۷۸ رأی موافق در مقابل ۶ رای ممتنع،  لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرد.

همزمان با نمایش آرا بر روی نمایشگرهای سالن کنگره خلق چین، نمایندگان کنگره به صورت یکصدا به تشویق پرداختند.

مقامات چین به منظور تضمین امنیت هنگ کنگ، در ایجاد این قانون پیشقدم شده بودند آنها همچنین تاکید داشتند سازمان هایی در منطقه هنگ کنگ تاسیس کنند تا در مواقع لزوم وظایف خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات چین معتقدند این قانون به منظور جلوگیری، متوقف کردن و مجازات فعالیت هایی که بطور جدی امنیت ملی را به خطر می اندازد از قبیل اقدام برای تجزیه کشور و یا تلاش برای براندازی قدرت حاکم و همچنین فعالیت های نیروهای خارجی که در امور هنگ کنگ دخالت می کنند لازم است.

پیش از این علاوه بر آمریکا، وزرای خارجه بریتانیا، استرالیا و کانادا درباره این طرح چین نگرانی شدیدی ابراز کرده بودند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرده است که امکان دارد در این هفته در واکنش به این طرح اقدامی انجام دهد.

دستگاه دیپلماسی چین بارها به آمریکا هشدار داده است در امور داخلی هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین است دخالت نکند.

هنگ کنگ از ماه ژوئن تا دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی صحنه راهپیمایی و اعتراض بود روز چهارشنبه نیز هزاران تن از مردم هنگ کنگ با در دست گرفتن نماد جنبش اعتراضی خود یعنی چتر به خیابان آمدند در این تظاهرات در هنگ کنگ در مخالفت با تصویب این طرح، دست کم ۳۰۰ نفر بازداشت شدند.

23311

کد خبر 1393074

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ تروریسم چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟

معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
 
 سید محمد حسینی، معاون امور پارلمانی دولت، درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف بیان کرد: در حال حاضر لایحه حجاب و عفاف بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص است که در حال اصلاحات است و امیدواریم به زودی نهایی شود.
 
معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش‌های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه‌ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.
 
حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می‌دهد؛ در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روز‌ها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

tags # بی حجاب سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا