Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@20:19:06 GMT

دریانوردی که نماد غرور ملی شد +عکس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۹۱۳۵

دریانوردی که نماد غرور ملی شد +عکس

خبرگزاری تسنیم: تصویر دریانورد شرکت ملی نفتکش ایران و از پرسنل کشتی نفتکش Fortune که پس از پهلوگیری این کشتی در بندر ال پالیتو و در مراسم استقبال، پرچم مقدس کشورمان را بوسیده و به آن ادای احترام میکند جهانی شد.

این نفتکش، نخستین نفتکشی بود که محموله بنزین ایرانی را در هفته‌های اخیر، به ونزوئلا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فضای مجازی و رسانه‌ای از این تصویر به عنوان نماد غرور ملی یاد میشود.

طبق اعلام رویترز، چهارمین نفتکش ایرانی اکنون در حال ورود به دریای کارائیب است. سومین نفتکش با نام پنتونیا در حال حرکت به سمت پالایشگاه ال پالیتو است؛ جایی که نخستین نفتکش ورودی ایران به ونزوئلا یعنی فورچون لنگر انداخته است. دومین نفتکش ورودی به ونزوئلا نیز فارست نام دارد که در پالایشگاه کاردون محموله خود را خالی می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دریانوردی غرور ملی نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدمکشی در هیجان جوانی!

جوان 18 ساله ای که مدعی است در عالم غرور و هیجان جوانی جو گیر شده و دست به جنایت زده است، زوایای پنهان پرونده موسوم به «اشی مشی» را فاش کرد.

به گزارش خراسان، این جوان متهم به قتل که روز گذشته در تنگنای سوالات قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرارگرفته بود، پس از آن که همه راه‌های گریز و انکار را بسته دید، به ناچار لب به اعتراف گشود و درحالی که به شدت ابراز پشیمانی می کرد درباره جنایت شب چهارشنبه سوری گذشته گفت: آن شب در محل فروش ضایعات مشغول کار بودم که یکی از دوستانم به نام دانیال به دنبالم آمد و گفت «با عده ای که در میان آن ها «سعید»(معروف به اشی مشی) نیز حضور دارد، دعوا کردم.» من هم که به خاطر هیجانات و غرور جوانی خیلی جوگیر شده بودم از جایم بلند شدم و درحالی که نیمچه(قمه) را برمی داشتم به طرف محلی که دانیال نشان می داد حرکت کردم. این درحالی بود که چند نفر دیگر از دوستانم نیز سوار پژو شدند و به همراه ما آمدند.

وقتی به کنار شعله های آتش رسیدیم که طرف های مقابل در حاشیه خیابان افروخته بودند، با سر و صورت پوشیده از خودروی پژو 405 پایین آمدم و فریاد زدم «سعید اشی مشی!» او که از این کلام ناراحت شده بود خطاب به من گفت «چرا مرا این گونه صدا می زنی؟» در همین حال یکی دیگر از دوستان او که مجید نام داشت به طرف من آمد و در میان این درگیری ناگهان تیغه نیمچه را بالا بردم و درپی همان غرور و هیجان، ضربه ای به پهلوی او وارد آوردم.

وقتی او که دراین میان بی گناه بود روی زمین افتاد ما هم از صحنه حادثه فرار کردیم ولی خیلی زود کارآگاهان پلیس آگاهی به سراغم آمدند و مرا دستگیر کردند اما تاکنون سعی می کردم به خاطر ترس از مجازات چنین وانمود کنم که من اصلا در صحنه حادثه نبودم اما هنگامی که دریافتم مقام قضایی به جزئیات و زوایای ریز و درشت پرونده اشراف کامل دارد دیگر نتوانستم حقیقت را پنهان کنم و به همین خاطر هم حقیقت ماجرا را بیان کردم اما به شدت پشیمانم و از اولیای دم می خواهم به من رحم کنند.

متهم مذکور که گذشته بسیار تلخی دارد و پدرش نیز طی درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی کشته شده است و یکی از عموهایش نیز به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد، در ادامه جلسه بازپرسی با مادرش تماس گرفت و از آنان خواست تا نیمچه(آلت قتاله) را به دادسرا تحویل بدهند! بررسی های بیشتر درباره این جنایت وحشتناک در حالی ادامه دارد که متهم در اتاق شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، چگونگی وارد آوردن ضربه قمه به پهلوی «مجید-س»(مقتول) را بازسازی کرد و جزئیات این حادثه تلخ را شرح داد.  

دیگر خبرها

  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​