Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام، علی مراد اکبری روز پنجشنبه در بازدید از سامانه گرمسیری شهرستان مهران اظهار کرد: عزم دولت و نظام برای خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی جدی است و اجرای سامانه گرمسیری از مهمترین برنامه ها برای این تغییر است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای به بخش کشاورزی در استان ایلام دارد و بر رعایت سرعت، دقت و عدالت در بحث واگذاری اراضی کشاورزی و خروج استان از انزوای جغرافیایی مصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: کل پروژه سامانه گرمسیری از مبدا در استان کردستان تا دهلران به عنوان انتهای طرح ۴۴۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام زیر اجرای این طرح رفته است.

مرادی اضافه کرد: با بهره بردادی از این پروژه بزرگ آبیاری ضمن ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی وآب و خاک در استان ایلام، در افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی‌گفت: عملیات اجرایی احداث شبکه‌های آبیاری در سامانه گرمسیری ایلام با تمام ظرفیت کاری در حال است و با توجه به اهمیت وتاثیرات طرح در منطقه، اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌ها در زمان بندی تعیین شده مورد تاکید قرار گرفته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام علی مراد اکبری آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام آبیاری وزارت جهاد کشاورزی ایلام آبیاری سامانه گرمسیری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ محمد محمدی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستا‌های بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستا‌ها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان “ارمو” با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام